Partnerstwo Discovery Polska z Agorą stanowi dla Discovery "pierwszy krok do obecności w segmencie telewizji naziemnej cyfrowej w Polsce", podał nadawca.







"Discovery Communications sukcesywnie dąży do zapewnienia jak najszerszego dostępu do wysokiej jakości kontentu widowni w Polsce. W myśl tej strategii, nadawca ogłosił dzisiaj zawarcie porozumienia z Agorą, które zaowocuje przygotowaniem oferty skierowanej specjalnie do odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej, a dokładniej widzów nowego kanału Metro, który zadebiutował na ósmym multipleksie 2 grudnia br." – czytamy w komunikacie.



W ramach współpracy, na antenie stacji pojawią się programy dokumentalne, fabularne oraz lifestyle'owe z bogatej biblioteki Discovery, podano również.



"Partnerstwo to stanowi dla nadawcy pierwszy krok do obecności w segmencie telewizji naziemnej cyfrowej w Polsce. Discovery zdecydowało się nabyć 49-procentowy pakiet mniejszościowy udziałów spółki zależnej Agory - Green Content, której to w zeszłym roku regulator przyznał 10-letnią koncesję na nadawanie kanału na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej" – czytamy dalej.



"Discovery jest obecne na polskim rynku od 20 lat.



"Ogłoszone dzisiaj partnerstwo z Agorą stanowi kolejny, ekscytujący krok w naszej ewolucji i zapewni dostęp do naszych programów jeszcze szerszej widowni. Podążając za przykładem Niemiec, Włoch i Wielkiej Brytanii – rynków, na których mamy już doświadczenie w segmencie telewizji FTA, wierzę, że i w Polsce uda nam się odpowiedzieć na potrzeby widzów poszukujących wysokiej jakości programów, które bawią, uczą i pokazują różne oblicza świata wokół nas" - powiedziała prezes i dyrektor zarządzająca Discovery Networks w regionie CEEMEA (Europa Środkowo-Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka) Katarzyna Kieli, cytowana w komunikacie.



"Jesteśmy bardzo zadowoleni, z pozyskania do współpracy partnera światowego formatu, jakim jest Discovery. To dla nas unikalna okazja na zaprezentowanie na antenie telewizji Metro atrakcyjnych i premierowych programów, które do tej pory nie były dostępne dla widzów telewizji naziemnej w Polsce. Wierzymy, że dzięki temu Metro będzie systematycznie powiększać swoją grupę widzów, czego zapowiedzią są rewelacyjne wyniki oglądalności stacji po pierwszym tygodniu od jej startu" - powiedział prezes Agory Bartosz Hojka, cytowany w komunikacie.



Zawarte porozumienie odzwierciedla oczekiwania 71% polskich widzów, którzy według - badania przeprowadzonego przez dom mediowy MEC w październiku 2015 r. - pragnęli pojawienia się kanału z portfolio Discovery na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej, podkreślono w informacji.



W grudniu ub.r. Green Content - spółka zależna Agory - otrzymała od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT) koncesję na rozpowszechnianie w sposób cyfrowy rozsiewczy naziemny w multipleksie ósmym programu telewizyjnego.



Agora ocenia, że jej nowy kanał telewizyjny Metro ma szansę osiągnąć rentowność w ciągu 4-5 lat po osiągnięciu min. 1-1,15% udziału w oglądalności, jak informował Hojka w listopadzie. TV ruszyła 2 grudnia.



Agora jest m. in. wydawcą "Gazety Wyborczej" - największej polskiej gazety opiniotwórczej - oraz czasopism. Do grupy należą także serwisy internetowe, radiostacje, firma reklamy zewnętrznej AMS, operator kin Helios oraz Stopklatka TV. Spółka zajmuje się również koprodukcją i dystrybucją filmową.



Discovery za pośrednictwem telewizji płatnej i platform niekodowanych dociera do ponad 3 mld widzów ogółem w ponad 220 państwach i terytoriach.



(ISBnews)