Umowa podlega licencjom eksportowym Urzędu Kontroli Aktywów Zagranicznych (OFAC) rządu Stanów Zjednoczonych, które zostały przyznane we wrześniu i listopadzie 2016 r. Licencje te są wymagane w przypadku produktów, które zawierają co najmniej 10 procent amerykańskich technologii. Airbus ściśle współpracował z regulatorami w Unii Europejskiej, Stanach Zjednoczonych i innych krajach, aby zapewnić pełną zgodność ze wspólnym kompleksowym planem działań (Joint Comprehensive Plan Of Action, JCPOA). JCPOA. Airbus zamierza ściśle przestrzegać warunków licencji OFAC.

Umowa następuje po wdrożeniu planu JCPOA, jego reguł i wytycznych, i obejmuje zamówienia na nowe samoloty komercyjne oraz kompleksowy pakiet usług dla lotnictwa cywilnego. W skład pakietu wchodzą szkolenia pilotów i serwisantów, pomoc w opracowaniu usługi nawigacji lotniczej (ATM), obsługa portów lotniczych i samolotów oraz harmonizacja przepisów.

Jako czołowy światowy producent samolotów, Airbus oferuje najbardziej kompleksową rodzinę samolotów przewożących od 100 do 600 pasażerów. Airbus ma zakłady projektowe i produkcyjne we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii oraz spółki zależne w Stanach Zjednoczonych, Chinach, Indiach, Japonii i na Bliskim Wschodzie.