"Prace obejmą m.in. kompleksową wymianę ponad 35 km torów oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowę blisko 100 obiektów inżynieryjnych, w tym sześciu mostów m.in. w Skawinie, w Przytkowicach, w Kalwarii Zebrzydowskiej i dwóch wiaduktów (Wola Radziszowska i Stryszów). Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zwiększy przebudowa kilkunastu skrzyżowań drogi z torem" - poinformowała w poniedziałek Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK.

Planowane podpisanie umowy wartej ponad 230 mln zł (w trybie projektuj i buduj) ma nastąpić jeszcze w 2017 r., a zakończenie prac - w 2020 r.

W ramach zadania zaprojektowana zostanie również łącznica kolejowa w Kalwarii Zebrzydowskiej, między liniami Skawina – Sucha Beskidzka i Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Bielsko Biała.

Obecnie podróż pociągiem z Krakowa do Zakopanego zajmuje ok. 3,5 godz. Po zakończeniu wszystkich inwestycji PLK (w tym budowy łącznicy w Suchej Beskidzkiej oraz łącznicy Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki) czas przejazdu wyniesie ok. 2 godzin i 15 minut. Nastąpić ma to w 2023 r. Jednak - jak podkreśliła Szalacha - wcześniej, dzięki zakończonym innym inwestycjom, czas przejazdu będzie sukcesywnie skracany. Na przykład w grudniu 2016 r. zakończyła się przebudowa łącznika kolejowego w Suchej Beskidzkiej. Dzięki inwestycji od czerwca pociągi ze stolicy Małopolski do stolicy Tatr mają jechać 15 minut krócej. (PAP)

Reklama