Warszawa, 11.01.2017 (ISBnews) - Sieć sklepów Dino powiększyła się o 117 placówek w 2016 r.(wobec wzrostu o 101 punktów sprzedaży w 2015 roku), poinformowała spółka. Według stanu na 31 grudnia 2016 r., sieć Dino liczy łącznie 628 sklepów wobec 511 rok wcześniej, podano także.
"W latach 2013-2015 sieć Dino otwierała około 100 nowych sklepów rocznie, co dało nam pozycję najszybciej rozwijającej się sieci supermarketów proximity według średniej rocznej stopy wzrostu liczby sklepów. Chcemy pozostać najszybciej rozwijającą się siecią supermarketów proximity w Polsce. Rozwijamy się jednak nie tylko poprzez wzrost liczby sklepów - bardzo dużą wagę przywiązujemy także do wzrostu sprzedaży like-for-like, czyli w porównywalnych sklepach. Obecnie, w naszej opinii, wskaźnik LfL sieci Dino należy do jednych z najwyższych na rynku" - powiedział prezes Szymon Piduch, cytowany w komunikacie.
Dynamiczny wzrost organiczny jest jednym z kluczowych filarów strategii grupy Dino. Grupa planuje dalszy rozwój zarówno poprzez zagęszczanie sieci w zachodniej części Polski, w której już jest obecna, jak i poprzez stopniową ekspansję na północ i wschód kraju, podano także.
W grudniu 2016 r. Dino Polska złożyło prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) w związku z planowaną ofertą publiczną i debiutem spółki na giełdzie planowanym w I połowie 2017 r.
Grupa Dino prowadzi sieć supermarketów proximity. Właścicielem 51% akcji Dino Polska S.A. jest założyciel spółki - Tomasz Biernacki, pozostałe 49% posiada Fundusz Polish Enterprise Fund VI (PEF VI) zarządzany przez Enterprise Investors. W 2015 roku Grupa Dino osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 2,59 mld zł (wzrost o 23% r/r).
(ISBnews)