Prezes MPK Rafał Świerczyński powiedział, podczas uroczystości przekazania pojazdów do eksploatacji, że spełniają one "krakowski standard". "Oczywiście jest niska podłoga, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych w zakresie wejścia i wyjścia z pojazdu, pełna informacja pasażerska, gniazda USB. Mam nadzieję, że już w lutym będą zapowiedzi głosowe (na temat trasy danego autobusu - PAP) na zewnętrz" - powiedział Świerczyński.

Autosan wyprodukował dla krakowskiego MPK 15 niskopodłogowych autobusów o długości 8,5 m. Mogą przewieźć 63 pasażerów (15 miejsc siedzących). Pojazdy są wyposażone w silniki spełniające najwyższą europejską normę ochrony środowiska Euro 6. Mają kursować na liniach 113, 133, 135, 151, 214, 233, 255.

Autosan, jedna z najstarszych fabryk w Polsce, której początki sięgają 1832 r., był w upadłości od początku października 2013 r. Pod koniec marca 2016 r. firmę kupiło konsorcjum dwóch spółek PIT-Radwar i Huta Stalowa Wola; obie należą do Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Kupujący za fabrykę zapłacili 17,3 mln zł.

Według informacji zamieszczonej w folderze, który został przekazany w czwartek dziennikarzom obecnie zatrudnia ok. 350 osób.

Reklama

Zrealizowany kontrakt z Autosanem jest częścią dużego programu dotyczącego zakupu 107 ekologicznych autobusów dla krakowskiego MPK. Inwestycja o wartości ponad 167,4 mln zł uzyskała dofinansowanie z funduszy unijnych - ponad 115,7 mln zł będzie pochodzić z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.