Biedronka w już w Polsce ponad 2,7 tys. sklepów. I choć Jeronimo Martins nie udało się otworzyć wszystkich planowanych na ten rok 100 nowych placówek, sieć chwali się dobrymi wynikami sprzedaży.

Sprzedaż w sieci Biedronka wzrosła o 9,5% r/r w sklepach porównywalnych (like-for-like, LFL) w 2015 r., zaś sprzedaż ogółem (w złotych) zwiększyła się o 10,8% r/r (w euro wzrost wyniósł 6,3% r/r), podał właściciel sieci Jeronimo Martins.

"Wzbogacenie oferty Biedronki wraz z lepszymi działaniami komercyjnymi pozwoliły na maksymalizację korzyści z pozytywnego otoczenia konsumenckiego, co dało wzrost w całym roku na poziomie 9,5% w ujęciu LFL" - czytamy w komunikacie.

Liczona w euro, sprzedaż Biedronki (ogółem) wzrosła o 6,3% r/r do 9,781 mld euro.

W samym IV kw. 2016 r. wzrost sprzedaży w ujęciu LFL wyniósł 11,9%. Sprzedaż Biedronki (ogółem) zwiększyła się o 10,5% r/r i wyniosła 2,618 mld euro, zaś w ujęciu złotowym wzrost wyniósł 13,4% r/r.

Reklama

"Biedronka otworzyła 83 nowe sklepy w ciągu roku, tj. poniżej planu wynoszącego 100 placówek, co w efekcie dało wzrost sieci o 55 sklepów netto. Program na 2017 r. obejmie placówki, których otwarcie opóźniło się" - czytamy dalej.

Na koniec 2016 r. sieć Biedronka liczyła 2 722 sklepów (w IV kw. otwarto 33 punktów wobec 10 w III kw., 14 w II kw. i 26 w I kw., zaś w całym roku zamknięto 28 placówek). Powierzchnia sklepów wzrosła do 1,77 mln m2 z 1,72 mln m2 na koniec 2015 r.

>>> Polecamy: Sklepy dyskontowe doszły już do ściany. To koniec ich ekspansji?