"W 2016 roku, zgodnie z przyjętą strategią stawiania na prostotę w ofercie, Virgin Mobile utrzymał dynamikę wzrostu i osiągnął zakładany wynik. W 2014 roku mieliśmy 8 mln przychodów, w 2015 roku 40 mln. W minionym roku poprzeczka została zawieszona wysoko, bo na poziomie 80 mln. Mimo zmian zachodzących na rynku telekomunikacyjnym i wyzwań wynikających z wytycznych ustawodawcy, z sukcesem zrealizowaliśmy ten cel. Przed nami kolejne ambitne plany i cele na drodze do miliona klientów do końca 2018 roku" - powiedziała Piotrowska-Oliwa, cytowana w komunikacie.

W ubiegłym roku zostało przeniesionych łącznie 1 753 270 numerów, jak wynika z danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE). Virgin Mobile z wynikiem netto 52 771 numerów uplasował się na drugiej pozycji, wyprzedzając w rankingu Orange, Plusa i T-Mobile oraz pozostałych operatorów wirtualnych, podkreślono w informacji.

"Wyniki za 2016 rok wyraźnie pokazują, że jako największy operator wirtualny bez własnych punktów sprzedaży jesteśmy ważnym graczem na rynku usług telekomunikacyjnych. Nasza oferta cieszy się dużym zainteresowaniem klientów, którzy chętnie przenoszą numery do sieci Virgin Mobile" - skomentowała prezes.

"W Virgin Mobile postawiliśmy na prosty i wygodny proces rejestracji. Z myślą o naszych klientach przygotowaliśmy rozwiązania, które ułatwiały rejestrację, w tym rozpoczęcie procesu online i wysyłanie bezpłatnego kuriera w celu weryfikacji danych. Zbudowaliśmy również sieć punktów partnerskich, w których klient mógł i ciągle może dokonać rejestracji osobiście. 2016 rok zakończyliśmy z wynikiem 65% zarejestrowanej bazy. Obecnie obserwujemy zwiększą dynamikę klientów w procesie rejestracji i estymujemy, że 90% naszej bazy klientów dokona rejestracji" - wskazała także Piotrowska-Oliwa.

Na koniec ubiegłego roku klienci Virgin Mobile, oprócz rejestracji on-line, mogli zarejestrować karty osobiście w ok. 20 tys. punktach partnerskich. W kolejce czeka następne 10 tysięcy punktów, gdzie będzie możliwa rejestracja, podano również.

Według danych na koniec minionego roku, baza Virgin wynosiła 412 tys. klientów, a pomimo obowiązku rejestracji kart SIM operator utrzymał liczbę klientów z trzeciego kwartału praktycznie bez zmian.

"Obowiązek rejestracji kart wyraźnie wpływa na zachowania klientów dot. zakupu nowego numeru. Analizując naszą bazę, widzimy, że struktura nabywców znacząco się zmieniła - obecnie mamy większy odsetek klientów lojalnych i dużą mniejszą rotację. Klienci chętnie korzystają z narzędzi, które z myślą o nich wdrożyliśmy. Przykładem jest m.in. aplikacja mobilna Klub Virgin, która w minionym roku została pobrana ponad 27 tys. razy. Z kolei z Virgin Okazje użytkownicy pobrali 15 tys. darmowych zniżek" - podsumowała prezes Virgin Mobile.

Virgin Mobile Polska jest częścią międzynarodowej grupy inwestycyjnej Virgin. W Polsce działa jako MVNO.

(ISBnews)