Poinformował o tym w poniedziałek PAP rzecznik Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego (MPK) Sebastian Grochala. Dodał, że cena, jaką za wykonanie usługi podała bydgoska spółka, to ponad 99,5 mln zł brutto.

Rzecznik zwrócił uwagę, że oferta Pesy uzyskała najwyższą liczbę punktów w wyniku oceny przeprowadzonej przez komisję przetargową. O wyborze decydowały m.in: cena, funkcjonalność wagonu i rozwiązania techniczne.

Jak poinformował Grochala, bydgoska firma zaproponowała tramwaje typu Pesa Swing, czyli model, który pasażerowie łódzkiego MPK znają, ponieważ od ponad roku pojazdy te kursują na linii nr 10 obsługującej tzw. trasę W-Z, łączącą osiedla Retkinia i Olechów.

Tramwaje będą wyposażone w klimatyzację, system wizualnej i akustycznej informacji pasażerskiej, kasowniki, biletomaty, monitoring oraz system łączności radiowej.

W ramach wyposażenia obsługowego dostarczone mają być m.in.: specjalistyczny, ratowniczy żuraw samochodowy, wózek widłowy, urządzenie do napełniania klimatyzacji z osprzętem, urządzenia do czyszczenia układów hamulcowych oraz komputery serwisowe. Z kolei pakiet eksploatacyjno–naprawczy stanowić mają m.in.: wózki jezdne, zespoły napędowe, dodatkowy komplet siedzeń, sterowniki występujące w wagonie i inne części zamienne (np. drzwi, pantograf czy szyby).

Na wykonanie usługi Pesa będzie miała czas do połowy października przyszłego roku.