Warszawa, 15.02.2017 (ISBnews) - T-Bull przekroczył łącznie 200 mln pobrań swoich mobilnych produkcji, podała spółka.
"Rok temu T-Bull osiągnął liczbę 100 mln pobrań, a już teraz studio może pochwalić się wynikiem 200 mln – mamy tu do czynienia z podwójnym wzrostem względem ubiegłego roku. Dla porównania, zdobycie pierwszych 100 mln graczy zajęło wrocławskiemu producentowi 6 lat. Z kolei, pozyskanie kolejnych 100 mln użytkowników – tylko rok" – czytamy w komunikacie.
"Postawiliśmy na gry free-to-play, a to okazało się strzałem w dziesiątkę. Zdobyliśmy pierwszego inwestora, przenieśliśmy się do nowego, większego biura we wrocławskim Sky Tower, zatrudniliśmy kilkudziesięciu pracowników. Staliśmy się czołowym polskim producentem gier mobilnych, w którego produkcje grają dziesiątki milionów graczy na całym świecie. W ubiegłym roku weszliśmy na rynek NewConnect, a w tym roku chcemy przenieść się na główny parkiet i pozyskać ok. 20 mln zł na jeszcze szybszy i bardziej dynamiczny rozwój" - powiedział współzałożyciel studia T-Bull Damian Fijałkowski, cytowany w komunikacie.
Do tej pory T-Bull wyprodukował ponad 150 gier mobilnych, które dostępne są w modelu free-to-play (darmowe pobranie i opcjonalne mikropłatności w grze) na najważniejszych platformach: Android, iOS, Windows Phone oraz BlackBerry OS.
"Jedna z naszych najnowszych produkcji – 'Moto Rider GO' zyskała błyskawiczne uznanie graczy na całym świecie. Kilka dni po debiucie zajmowaliśmy czołowe miejsca w rankingach najpopularniejszych gier wyścigowych sklepu Google Play w wielu krajach na całym świecie, takich jak Polska, Francja, Niemcy, Włochy, Portugalia, Brazylia, Rosja, Indie, Turcja czy Meksyk. Średnia dzienna liczba pobrań tej aplikacji od dnia premiery do 21 stycznia 2017 roku to aż 118 tys." – dodał Fijałkowski.
Najpopularniejsza gra studia – "Real Car Speed" została już pobrana przez blisko 20 mln graczy na całym świecie. Wśród produkcji, które przebiły liczbę 10 mln pobrań, znajdują się: "Need for Racing" z wynikiem ponad 14 mln, "High Speed Race" – 13,7 mln oraz "Top Speed" – 12 mln. Piąte miejsce pod względem popularności zajmuje "Zombie Call", który trafił do prawie 9 mln graczy.
Ponad 60% wszystkich pobrań gier studia T-Bull pochodzi z internetowego sklepu Google Play. Prawie 20% to klienci używający urządzeń z systemem Windows. Niecałe 12% to użytkownicy iOS. Pobrania na BlackBerry stanowią z kolei nieco ponad 7%. Pozostali gracze instalowali aplikacje T-Bulla na swoich urządzeniach za pośrednictwem mniejszych sklepów, podano również.
"Obecnie T-Bull pracuje nad kolejnymi projektami. Jeden z nich to rozbudowana gra snajperska, który zadebiutuje na rynku jeszcze w pierwszej połowie tego roku" – zaznaczono w komunikacie.
Według szacunków agencji badawczej Newzoo, rynek gier w Polsce był w 2016 roku warty 439 mln USD, czyli około 1,75 mld zł. W skali globalnej sam rynek gier mobilnych osiągnął w ubiegłym roku wartość 36,9 mld USD. Jak wynika z badania SuperData Research, w naszym kraju jest kilkanaście milionów graczy i fanów e-sportu. 76% z nich to mężczyźni. Trzy największe grupy graczy pod względem wieku to: od 18 do 25 lat – 43%, od 25 do 34 lat – 28% oraz od 35 do 44 lat – 14%.
T-Bull S.A. to polskie studio deweloperskie z siedzibą we Wrocławiu. Firma ma w portfolio szereg produkcji przygotowanych z myślą o najpopularniejszych platformach mobilnych. Łączna liczba pobrań gier wyprodukowanych we wrocławskim studio przekroczyła już 200 mln. Zespół deweloperski T-Bull specjalizuje w tworzeniu gier FPS oraz wyścigowych. Akcje spółki są notowane na rynku NewConnect.
(ISBnews)