Warszawa, 17.02.2017 (ISBnews) - Netia podejmuje działania w kierunku repozycjonowania portfolio produktów segmentu B2B (business to business), tak aby przychody były "stabilne i rentowne", poinformował dyrektor generalny Rynku B2B w Grupie Netia Aster Papazyan. Operator intensyfikuje inicjatywy w kierunku modernizacji sieci i transformacji cyfrowej grupy.
"Podejmujemy działania w celu odświeżenia portfolio produktów i dodania kolejnych nowych usług, tak żeby przychody były stabilne i rentowne jak w zeszłym roku" - powiedział Papazyan podczas konferencji prasowej.
Według jego słów, ten rok w segmencie B2B będzie stał pod znakiem wypracowania nowych produktów i mają one wchodzić do oferty głównie w 2018 r. w celu "upsell z dodatkową wartością" dla klientów.
Prezes operatora Tomasz Szopa określił powyższe działania jako repozycjonowanie portfolio produktowego w segmencie B2B.
Wskazał, że infrastruktura jest ograniczeniem rozwoju Netii i należy ją "upgrade'ować". Spółka postawiła na rozwój na sieci własnej (w standardach NGA, FTTH).
Szopa zaznaczył, że programy transformacyjne Local Netia i Sieć XXI wieku są w fazie wdrożeniowej.
"W Local Netia wybieramy obecnie agentów franszyzowych. Dążymy do decentralizacji marketingu, sprzedaży i oferty. Nie chcemy wdawać się w konkurencję z gigantami, za to budować przewagę rozpoznaniem potrzeb lokalnych w tych obszarach. Jesteśmy zadowoleni z wyników pilotaży. Teraz czas ekstrapolacji na cały kraj" - wskazał prezes.
Przewidywany start oderwanych partnerów programu Local Netia przewidziany jest na I półrocze bieżącego roku. Według słów szefa operatora, "dużą nadzieją" na przyszłość będą inicjatywy lokalne w segmencie B2B. Program Sieć XXI wieku jest po przetestowanych procesach i następuje wdrażanie systemów. Przewiduje modernizację 1,66 mln HP o standardu FTTH/FTTB do 2020 r. z budżetem 417 mln zł.
"Oba projekty przebiegają zgodnie z harmonogramem i są ze sobą sprzężone, a dodatkowo stawiamy na sprawną obsługę klientów, która będzie kluczowym czynnikiem" - wskazał Szopa.
Według słów przedstawicieli zarządu, operator celuje także w wypłaszczenie spadków w segmencie głosowym B2C (business to consumer) i "dynamiczne" pozyskiwanie klientów. Netia podkreśla, że rośnie sprzedaż usług TV (do 178 tys. na koniec IV kw. 2016) oraz baza klientów telefonii mobilnej w abonamencie (do 108 tys. na koniec IV kw. 2016 r.), co spółka będzie prezentować jako oddzielną pozycję w kolejnych okresach.
"Przy rygorze kosztowym w ub.r. zbudowaliśmy podwaliny do transformacji spółki" - podsumował prezes.
Netia S.A. to operator telekomunikacyjny, dostawca usług telewizyjnych, internetu stacjonarnego oraz mobilnego, telefonii stacjonarnej, a także telefonii komórkowej. Spółka jest notowana na GPW od 2000 r.
(ISBnews)