Multicycle to holenderska spółka z 40-letnią tradycją. Ma w swojej ofercie miejskie rowery premium oraz wysokiej klasy rowery elektryczne. W listopadzie znalazła się w stanie upadłości i wstrzymała działalność. Teraz jej aktywa trafią w ręce polskiego producenta rowerów. 

Dla Krossa przejęcie Multicycle oznacza mocne wejście na jeden z najatrakcyjniejszych rynków rowerowych na świecie - zaznacza polska spółka. "To możliwość wykorzystania efektów synergii w sprzedaży i dystrybucji rowerów i akcesoriów sportowej marki Kross, stylowych rowerów miejskich Le Grand i zaawansowanych technologicznie rowerów elektrycznych i tradycyjnych Multicycle. Rok 2017 to rok dużych inwestycji dla Kross S.A., także w nowe technologie ulokowane w Przasnyszu" - czytamy w komunikacie prasowym.

>>> Gdzie w Warszawie powstaną nowe drogi rowerowe? [LISTA ODCINKÓW]

Multicycle dostanie tym samym szansę, na odbudowanie rynkowej pozycji i wzrost sprzedaży nie tylko w Holandii, ale i na rynkach zagranicznych. Jak informuje Kross, cześć byłych pracowników wraca już do pracy w Multicycle. Produkcja ma zostać uruchomiona już najbliższych tygodniach. Kross chce także wznowić serwis dla dealerów, z którego będą mogli skorzystać też dotychczasowi klienci. Polska spółka nie przejmuje zobowiązań poprzedniego właściciela.

Kross S.A. to największy polski producent rowerów z 27 letnim doświadczeniem. Firma ma w swojej ofercie wiele modeli w o różnym przeznaczeniu - górskich, szosowych, turystycznych, elektrycznych, miejskich i dla dzieci. Produkuje też akcesoria rowerowe. Rocznie spółka produkuje 300 tys. rowerów. Jednoślady są eksportowane do ponad 40 krajów.

Polskie rowery coraz bardziej rozpoznawalne na świecie

Nasz kraj zajmuje 5. miejsce w Europie pod względem produkcji i sprzedaży rowerów - wynika z danych Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego. Co roku w Polsce sprzedaje się od 1 mln do 1,2 mln sztuk jednośladów. Według sondaży TNS Polska, ok. milion Polaków dojeżdża codziennie do pracy lub szkoły na rowerze. 

Rodzimi producenci rowerów coraz bardziej umacniają swoją pozycję na zagranicznych rynkach. W czołówce najbardziej rozpoznawalnych polskich marek oprócz Krossa, znajdują się też m.in. Romet, Medano czy Cream.

W 2015 roku średnia kwota przeznaczana w Polsce na zakup roweru sięgała 2733,70 zł. Najdroższy sprzęt kupowano w województwie zachodniopomorskim, a najtańszy w warmińsko-mazurskim - wynika z badań Instytutu Badawczego IPC. Najwięcej klientów (40,6 proc.) decyduje się na zakup roweru górskiego. Rowery miejskie stanowią ponad 1/5 wszystkich kupowanych jednośladów w Polsce.