"Utrzymujemy pozytywne nastawienie do otoczenia konsumpcyjnego w Polsce. Biedronka nadal będzie skupiać się na wzroście średniego koszyka i doda ponad 100 lokalizacji (netto) do sieci" – czytamy w komunikacie.

Na koniec 2016 roku sieć Biedronka liczyła 2 722 sklepów, o 55 więcej niż rok wcześniej.

W 2017 r. JM planuje inwestycje na poziomie 700 mln euro w całej grupie. Znaczna część zostanie przeznaczona na rozbudowę sieci logistycznej, w tym budowę centrum dystrybucyjnego w Polsce, kolejnego w Portugalii i trzech w Kolumbii, podano także.

>>> Czytaj też: Sprzedaż Biedronki mocno w górę. Jeronimo Martins chwali się wynikami

Reklama

Sieć zarabia coraz więcej

Biedronka odnotowała 707 mln euro zysku EBITDA w 2016 r., co oznacza wzrost o 10,3 proc. r/r, podał właściciel sieci Jeronimo Martins (JM).

"Wynik osiągnięto dzięki silnemu wzrostowi LFL i rygorystycznemu zarządzaniu kosztami. Marża EBITDA Biedronki wyniosła 7,2 proc. (wobec 7 proc. w 2015 r.)" - czytamy w komunikacie.

W całej grupie EBITDA wzrosła o 7,8 proc. do 862 mln euro, przy wzroście marży EBITDA do 5,9 proc. wobec 5,8 proc. rok wcześniej, podano także.

"W 2016 r., pod nowym kierownictwem, Biedronka skupiała się na wprowadzaniu w życie zmian organizacyjnych potrzebnych do poprawy wzrostu LFL w relacji do wzrostu koszyka. Wynikały z tego zmiany asortymentu bazowego i większy nacisk na kampanie promocyjne " - czytamy dalej.

Całkowita sprzedaż Biedronki wzrosła - zgodnie z wcześniej publikowanymi danymi - o 9,5 proc. do 9 781 mln euro (i o 10,8 proc. liczona w złotych).

>>> Czytaj też: Wojna dyskontów trwa. Lidl rzuca wyzwanie Biedronce