LPP odnotowało 158,2 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2016 r. wobec 172,31 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 201,94 mln zł wobec 235,36 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1854,99 mln zł w IV kw. 2016 r. wobec 1575,03 mln zł rok wcześniej.

"W IV kwartale 2016 roku w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 828 mln zł, zaś w placówkach Cropp w wysokości 269 mln zł. Sprzedaż zrealizowana w IV kwartale w sklepach Mohito wyniosła 211 mln zł, w sklepach House 245 mln zł, zaś w salonach Sinsay 135 mln zł. Marka Tallinder zrealizowała sprzedaż w wysokości 5 mln zł. Największe nominalne wzrosty sprzedaży w IV kwartale 2016 wygenerowała marka Reserved i Mohito, zaś najszybciej rosnącą marką w portfolio było Sinsay" - podała spółka w raporcie. 

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki GK LPP SA) w każdym miesiącu IV kwartału były dodatnie, w całym IV kwartale 2016 roku wzrosły o 5,1%, zaś narastająco w 2016 roku o 6,4%.  Najwyższe dwucyfrowo dodatnie dynamiki LFL w IV kwartale 2016 roku miały miejsce w Rosji, na Ukrainie, w Rumunii, Czechach i na Węgrzech, podano także. 

Dzięki sprzedaży internetowej w IV kw. spółka uzyskała 73,0 mln zł przychodów, co stanowiło 3,9% sprzedaży GK. Ok. 80% sprzedaży w kanale internetowym wygenerowane było przez sprzedaż w kraju. 

LPP podało, że wzrost powierzchni i dodatnia sprzedaż w sklepach porównywalnych (LFL) spowodowały, że przychody ze sprzedaży w IV kwartale 2016 roku były wyższe o 18% od osiągniętych przed rokiem.

"Marża brutto obniżyła się z 54,8% przed rokiem do 50,8% w omawianym okresie, co było spowodowane operacją sprzedaży towaru starej kolekcji do zewnętrznego operatora. Wzrost kosztów sprzedaży i kosztów ogólnego zarządu był wynikiem wyższych kosztów sklepów i centrali. To spowodowało wypracowanie zysku operacyjnego w wysokości 201,9 mln zł tj. o 14% mniejszego niż osiągnięty przed rokiem (235,4 mln zł). Saldo przychodów i kosztów finansowych w IV kwartale było ujemne. W rezultacie GK w IV kwartale 2016 roku wypracowała zysk netto w wysokości 158,2 mln zł (w porównaniu z zyskiem netto 172,3 mln zł w IV kwartale 2015 roku)" - czytamy także. 

W IV kw. 2016 roku średniomiesięczna sprzedaż grupy na m2 była wyższa o ok. 7,9% w porównaniu z IV kw. 2015 roku, podano także. 

W okresie I-IV kw. 2016 r. spółka miała 175,94 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 351,32 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 6020,63 mln zł w porównaniu z 5130,35 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-IV kw. 2016 r. wyniósł 280,44 mln zł wobec 344,35 mln zł zysku rok wcześniej.

LPP zarządza 6 markami modowymi - Reserved, Cropp, House, Mohito, SiNSAY i Tallinder (sklepy tej marki będą funkcjonowały do końca lutego 2017 r.). Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Skonsolidowane przychody LPP ze sprzedaży sięgnęły 6,02 mld zł w 2016 r.

>>> Czytaj też: Ekspansja Biedronki w Polsce. Będzie 100 nowych sklepów i centrum dystrybucyjne