Od dziś tramwaje będą jeździły dłuższą trasą na Białołęce. Warszawska sieć tramwajowa wzbogaciła się o 1,5 km torowiska i dwa nowe przystanki.

To nie koniec „wydłużania trasy” w tej warszawskiej dzielnicy. Już w 2019 roku tramwaje będą dojeżdżały do Modlińskiej, a całość inwestycji zakończy realizacja pętli autobusowo – tramwajowej Winnica.

Tramwaje linii 2 będą jeździły na wydłużonej, 7 kilometrowej trasie i obsługiwały dwa dodatkowe, nowe zespoły przystankowe – przy skrzyżowaniu ulicy Światowida z ulicą F. Štefánika i ulicą H. Ordonówny. Na wydłużonym odcinku tramwaje będą podjeżdżały na przystanki co 4 minuty w godzinach szczytu komunikacyjnego, co 6 poza szczytem i co 7,5 minuty w dni świąteczne. W godzinach szczytu komunikacyjnego „dwójka” będzie kursowała dodatkowo na trasie skróconej Metro Młociny – Tarchomin Kościelny co 8 minut – informuje ZTM.

Tramwajowe połączenie Białołęki z metrem na Młocinach powstawało etapami. Pierwszy odcinek, do przystanku Stare Świdry, został uruchomiony wraz z otwarciem mostu Marii Skłodowskiej-Curie w styczniu 2013 r. Drugi, do pętli Tarchomin Kościelny, był gotowy w grudniu 2014 r. Trzeci odcinek, do pętli Nowodwory, otwarty 27 lutego – przypomina ZTM.

Wraz ze pojawieniem się tramwajów na dłużej trasie ulegną zmianie kursowanie autobusów. Linie 101 i E-8 zostaną zlikwidowane. Zostanie uruchomiona nowa linia autobusowa 214 łącząca wschodnią i zachodnią część Białołęki (autobusy będą kursowały co pół godziny). Na nową trasę (do pętli Metro Marymont) zostanie skierowana linia 134. Częściej będą również kursowały autobusy linii 211 i 516 – informuje ZTM.

Reklama