"Przygotowanie do wdrożenia pomysłu w życie trwało długimi miesiącami. Przede wszystkim ze względu na integrację systemu informatycznego z maszyną" - wskazała w komunikacie firma ubezpieczeniowa. Jak wytłumaczono, chodziło o jak najlepsze dopasowanie programu do wymagań ubezpieczyciela, który chciał maksymalnie uprościć i skrócić proces zakupu.

Zanim polisomat stanął na lotnisku w Modlinie Link4 musiał uzyskać od Urzędu Lotnictwa Cywilnego dodatkowe zgody na ustawienie maszyny w porcie lotniczym. "Sprawę otrzymania stosownych uprawnień ułatwił fakt, iż Link4 jest spółką związaną kapitałowo z PZU, w którym skarb państwa posiada swe udziały" - dodano w informacji.

Firma Link4 zapowiedziała, że w kwietniu zacznie już w pełni korzystać z kolejnego innowacyjnego rozwiązania, tzw. telematyki, która pozwala uzależnić cenę polisy od stylu jazdy. "Dzięki temu programowi kierowcy będą mogli zaoszczędzić nawet do 25 proc. na ubezpieczeniu" - podkreślono w komunikacie. (PAP)