Zysk operacyjny wyniósł 44,1 mln zł wobec 26,19 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 705,39 mln zł w 2016 r. wobec 518,64 mln zł rok wcześniej.

"W 2016 roku odnotowaliśmy dynamiczny, 36-proc., wzrost przychodów zarówno w kraju jak i na rynkach zagranicznych. Jednocześnie istotnie zwiększyliśmy zyskowność Grupy. W tym okresie znacznie rozbudowaliśmy ofertę wprowadzając dwie nowe marki własne oraz rozszerzając asortyment o nowe linie dla samochodów osobowych i motocykli. Dzięki dywersyfikacji oferty docieramy do różnych segmentów produktowych i cenowych. Otworzyliśmy również aż 13 nowych filii. Dynamicznie rozwijamy także ogólnopolską sieć niezależnych warsztatów MaXserwis – na koniec 2016 roku było ich 50, wobec 15 rok wcześniej. Warsztaty jako segment klientów są kluczowymi odbiorcami naszych produktów" - napisał w liście do akcjonariuszy prezes Aleksander Górecki.

Prezes dobrze ocenia perspektywy sprzedaży produktów na rodzimym rynku, na którym trwa boom samochodowy oraz na rynkach eksportowych.

"Dotyczy to zarówno krajów Europy Środkowo-Wschodniej, w których można zauważyć polepszającą się sytuację gospodarczą, co ma przełożenie na wzrost zakupów samochodów, jak i Europy Zachodniej, gdzie rynek napraw oraz części samochodowych osiąga znacznie wyższe wartości niż na wschodzie. Rozbudowa oferty, sieci dystrybucji i powierzchni magazynowej pomoże nam w dalszej dynamizacji rozwoju grupy. Naszym celem jest umacnianie naszej rynkowej pozycji i budowanie wartości grupy dla jej akcjonariuszy" - dodał prezes Auto Partner.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie 2016 r. wyniósł 36,36 mln zł wobec 15,46 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa Auto Partner jest importerem i dystrybutorem części do samochodów osobowych i dostawczych. Współpracuje z blisko 150 dostawcami części zamiennych w obszarze tzw. rynku aftermarket, jak również dostawcami OEM z całego świata. Spółka jest notowana na GPW od 2016 r. 

(ISBnews)