Poczta Polska chce być największym w Polsce integratorem usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich oraz logistycznych, docierającym do każdego Polaka dzięki sieci placówek i doręczycieli, a także platformie cyfrowej.

Jak wynika z informacji prasowej Poczty Polskiej, aby ten cel osiągnąć, spółka w pięcioletniej perspektywie skoncentruje się na trzech obszarach: usługach cyfrowych i administracyjnych, przesyłkach kuriersko-paczkowych i obsłudze rynku e-commerce oraz usługach międzynarodowych i ekspansji zagranicznej.

Nowa strategia zakłada podwojenie przychodów z obszaru kuriersko-paczkowego, pięciokrotny wzrost przychodów z usług logistycznych oraz 2,5 razy większe wpływy z usług międzynarodowych.

Dodano, że odrzucono plany upublicznienia spółki, obecne w poprzedniej strategii, co oznacza, że firma pozostanie w 100 proc. spółką Skarbu Państwa.

Reklama

Według prognoz przychody Poczty Polskiej mają wzrosnąć o 25 proc. z 5,5 mld zł w 2015 r. do blisko 7 mld zł w roku 2021.

>>> Polecamy: Co z wielkim spisem odbiorników RTV?