Sfinks ma termsheet ws. przejęcia portalu internetowego z segmentu delivery



Warszawa, 10.05.2017 (ISBnews) - Sfinks Polska podpisała z właścicielami spółki prowadzącej na rynku polskim portal internetowy niezwiązany z branżą gastronomiczną, z którego usług korzysta ponad 1,5 mln klientów, dokument termsheet o niewiążącym charakterze, na podstawie którego strony uzgodniły wstępne warunki możliwej transakcji nabycia przez Sfinks 100% udziałów firmy, podała spółka.

"Zawarcie transakcji umożliwiłoby wykorzystanie synergii portalu należącego do firmy oraz usług świadczonych przez Sfinks na potrzeby realizacji strategii grupy Sfinks Polska na lata 2017-2022 w zakresie usługi delivery, tj. dostaw posiłków do klienta, przy jednoczesnej możliwości zaoferowania klientom dodatkowych, atrakcyjnych usług" - czytamy w komunikacie.

W przypadku skutecznej finalizacji tej transakcji, Sfinks Polska nie planuje zmiany profilu firmy, podano także.

"Przewidywana cena nabycia i zasady płatności przez Sfinks udziałów firmy to ok. sześciokrotność EBIT firmy za 2016 rok skorygowana o wartość gotówki oraz zadłużenia firmy na dzień transakcji, płatna w 4 transzach, z czego ostatnia do dnia 20 czerwca 2018 roku" - czytamy dalej.

Na mocy zawartego termsheetu Sfinks przysługuje wyłączność na prowadzenie negocjacji na okres do 10 lipca 2017 r., z możliwością jego przedłużenia do 30 września 2017 r., podano także.

Sfinks Polska to największa firma restauracyjna z sektora casual dining w kraju i jedna z największych w Europie. Sfinks Polska jest notowany na GPW od 2006 r.

(ISBnews)