Warszawa, 19.05.2017 (ISBnews) - Gino Rossi odnotowało 2,14 mln zł skonsolidowanej straty netto w I kw. 2017 r. wobec 0,54 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Strata operacyjna wyniosła 0,74 mln zł wobec 0,12 mln zł zysku rok wcześniej. EBITDA wyniosła 1,73 mln zł wobec 2,24 mln zł rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 64,78 mln zł w I kw. 2017 r. wobec 61,48 mln zł rok wcześniej.

"W okresie od stycznia do marca 2017 grupa zanotowała 64,8 mln zł przychodów, a po odliczeniu bezmarżowej sprzedaży komponentów sprzedaż sięgnęła 60,3 mln zł. EBITDA wyniosła 1,7 mln zł i była o 23% niższa w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016. Pod kątem przychodów wyniki były lepsze w ujęciu rok do roku, szczególnie za sprawą Gino Rossi, które zanotowało w tym okresie 12-proc. wzrost sprzedaży. Natomiast Simple CP borykał się na początku roku z podobnymi problemami, jak cały segment odzieży damskiej, co widać było zarówno w sprzedaży, jak i poziomie marż" – czytamy w komentarzu zarządu do wyników, załączonym do raportu kwartalnego.
Spółka podkreśla, że jednym z jej celów strategicznych jest zwiększenie sprzedaży akcesoriów. Zwiększa też udział sprzedaży przez internet.
"Migrację w kierunku e-commerce widzimy zarówno w Gino Rossi, jak i w Simple. Dla przykładu w marcu 2017 dynamika sprzedaży e-commere w sprzedaży Gino Rossi sięgała 70% r/r, a w Simple 31%" - czytamy dalej.
Jednocześnie zmniejsza się udział kanału B2B. W I kw. 2017 kanał ten miał 1/3 udziału w sprzedaży Gino Rossi, a w przypadku Simple ma on charakter pomijalny.
W ujęciu jednostkowym strata netto w okresie I kw. 2017 r. wyniosła 0,28 mln zł wobec 0,06 mln zł straty rok wcześniej.

Gino Rossi zarządza markami modowymi: Gino Rossi i Simple Creative Products. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2006 r.

(ISBnews)