Pomimo zakończenia obecnego postępowania prywatyzacyjnego zarząd OT Logistics przedstawił rządowi Czarnogóry potencjalne dalsze warunki, które jest w stanie zaoferować w ramach nowych przetargów czy ewentualnych rozmów w sprawie sprzedaży udziałów w obu czarnogórskich spółkach, podano także.

"Rozwój korytarza Bałtyk-Adriatyk pozostaje ważnym elementem w naszej strategii. Bałkany będą miejscem, gdzie niewątpliwie będziemy zwiększać naszą aktywność. Uważamy, że docelowo grupa powinna mieć dostęp do portów morskich na południu Europy" - powiedział wiceprezes Piotr Ambrozowicz, cytowany w komunikacie.

W styczniu 2017 r. OT Logistics złożyła oficjalną ofertę na zakup udziałów w Luka Bar AD oraz AD Montecargo. W trakcie negocjacji uzgodniono, że OT Logistics zapłaci 8,52 mln euro za 30% udział w Luka Bar, operatora portu w Barze, oraz 2,5 mln euro za 51% udział w AD Montecargo, podano także.

"OT Logistics zobowiązała się do przeprowadzenia programów inwestycyjnych w obu spółkach na łączną kwotę ok. 17,45 mln euro, do utrzymania zatrudnienia oraz przestrzegania zapisów obowiązujących układów zbiorowych, w tym m. in. podniesienia płacy minimalnej. Z końcem kwietnia komisja prywatyzacyjna przy rządzie Czarnogóry zadecydowała o zakończeniu procesu prywatyzacji bez sprzedaży udziałów" - przypomniano w komunikacie.

Grupa OT Logistics świadczy usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne w Polsce i Europie Środkowej oraz Zachodniej. Spółka zadebiutowała na głównym rynku GPW w lipcu 2013 r. W 2016 r. miała 712 mln zł skonsolidowanych przychodów.

(ISBnews)