Warszawa, 24.05.2017 (ISBnews) - Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) wzrósł o 3,9 pkt proc. m/m w maju br. i wyniósł plus 3,1 pkt (i wzrósł o 9,8 pkt proc. r/r), wynika z badań przeprowadzonych przez Główny Urząd Statystyczny (GUS) i Narodowy Bank Polski (NBP), opublikowanych przez GUS. Wskaźnik ukształtował się na poziomie najwyższym w historii badania.
"Wszystkie składowe wskaźnika uzyskały wartości wyższe niż przed miesiącem. Najbardziej poprawiły się oceny dotyczące możliwości dokonywania ważnych zakupów (wzrost o 8,2 pkt proc.) oraz oceny przyszłej i obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost odpowiednio o 5,8 i 4 pkt proc.)." - czytamy w komunikacie.
Z kolei wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej był wyższy o 3,7 pkt proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie plus 0,6.
"Również na wzrost wartości WWUK wpłynęły wszystkie jego składowe, a zwłaszcza oceny dotyczące przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju i przyszłego poziomu bezrobocia (wzrost odpowiednio o 5,8 i 5,1 pkt proc.)." - czytamy dalej.
W maju br. WWUK osiągnął wartość o 8,3 pkt proc. wyższą, niż w analogicznym miesiącu 2016 r.
Od stycznia 2004 r. badanie koniunktury konsumenckiej prowadzone jest z częstotliwością miesięczną - jako badanie wspólne GUS i NBP. W tym miesiącu przeprowadzono 1 432 wywiadów w okresie 3-12 kwietnia 2017 r. (w tym 87 metodą CATI).
(ISBNews)