Jak poinformował PAP rzecznik olsztyńskiego oddziału GDDKiA Karol Głębocki, wśród 10 ofert na projekt i budowę tego odcinka drogi S7 najniższą cenę 446,1 mln zł zaproponowało konsorcjum firm PORR Polska Infrastructure SA z Warszawy i PORR Bau GmbH z Wiednia. Najwyższą – 563,6 mln zł - Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. z Mińska Mazowieckiego.

Według niego GDDKiA planowała przeznaczyć na to zadanie 695,5 mln zł. Zamawiający przyjął w postępowaniu trzy kryteria oceny ofert - cenę, termin wykonania i okres gwarancji. Wszyscy składający oferty zadeklarowali wykonanie zamówienia w 34 miesiące i 10-letnią gwarancję jakości wykonanych robót.

Odcinek Mława - Strzegowo to kolejny z czterech odcinków drogi ekspresowej S7 na terenie woj. mazowieckiego przygotowywanych do przebudowy przez olsztyński oddział GDDKiA. W ubiegłym tygodniu otwarto oferty na budowę odcinka Napierki - Mława.

Inwestycję obejmującą łącznie budowę 71 km drogi S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki-Mława (ok. 14 km), Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo-Pieńki (ok. 22 km), Pieńki-Płońsk (ok. 13,7 km). Realizowana będzie w systemie "Projektuj i buduj". Jak podała GDDKiA, wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonać projekty budowlane i złożyć wnioski o ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej) dla całego zadania. Zakończenie inwestycji planowane jest na połowę 2021 r.

Reklama

Drogowcy zapowiedzieli, że oferty na realizację pozostałych dwóch odcinków S7 na trasie Napierki - Płońsk będą otwierane w nadchodzących tygodniach. Inwestycja jest przewidziana do współfinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.