Jak poinformował Jose Esteves, przewodniczący Portugalskiego Stowarzyszenia Hotelarsko-Restauracyjnego (AHRESP), pod nową marką działać będą placówki gastronomiczne, które już funkcjonują na zagranicznych rynkach.

“W pierwszej kolejności nowa marka pojawi się w państwach, które mają bardzo bliskie relacje z Portugalią. Są wśród nich takie kraje jak Hiszpania, Niemcy, Wielka Brytania, Francja oraz Brazylia. W każdym z nich powinno niebawem działać po 15 naszych restauracji” - ujawnił Esteves.

Nowa inicjatywa jest wspólnym projektem portugalskiego rządu i stowarzyszenia AHRESP. Koordynacją działań związanych z przyłączaniem placówek do sieci mają zajmować się pracownicy portugalskich placówek dyplomatycznych.

Warunkiem integracji z siecią będzie oferowanie przez placówki gastronomiczne typowych dla Portugalii potraw, a także wysokiej jakości obsługi i sprzętu, z którego korzysta załoga.

Reklama

Przy każdej z restauracji nowej sieci działać będą też sklepy z ofertą produktów spożywczych z Portugalii. Dominować w niej mają warzywa, owoce, wina, a także sery.

Jak powiedziała PAP lizbońska ekonomistka Ana Silva, projekt nowej sieci restauracyjno-handlowej powinien nie tylko stymulować eksport portugalskiej oferty rolno-spożywczej, ale też oddziaływać na sektor turystyczny.

“Wybór pierwszych pięciu krajów do rozwoju nowej sieci wydaje się nieprzypadkowy. To właśnie z nich bowiem przybywa do Portugalii najwięcej turystów” - dodała Ana Silva.

Pierwsze placówki restauracyjno-handlowe nowej sieci mogą pojawić się jeszcze w tym roku. Inauguracji obiektów mają towarzyszyć degustacje, warsztaty oraz pokazy kulinarne prowadzone przez czołowych portugalskich szefów kuchni.