"W maju 2017 r. krajowi przewoźnicy zarejestrowali 164 nowe autobusy - wszystkie o DMC powyżej 3,5t. To wynik o 44 szt. wyższy niż rok wcześniej (+36,7%), kiedy sprzedano 120 pojazdów. Jednocześnie jest to drugi najlepszy wynik odnotowany na autobusowym rynku w maju na przestrzeni ostatnich 10 lat. Lepszy wynik mieliśmy tylko w 2015 r. (166)" - czytamy w raporcie.

Dzięki tak dobrej sprzedaży w marcu, kwietniu i maju, skumulowany wynik autobusowych rejestracji, osiągnął mocny plus (+152 szt. / +19,4%), podano także.

"W 2016 r. polscy przewoźnicy zarejestrowali 1 987 szt. nowych pojazdów, czyli o 14% więcej niż w 2015 r. Spodziewamy się, że w 2017 r. ta tendencja wzrostowa zostanie utrzymana i rynek na koniec roku zamknie się na poziomie ok. 2 200 autobusów. To oznacza jednocześnie przekroczenie zaporowej dotychczas bariery 2 tys. sprzedanych rocznie nowych pojazdów. Podstawą tak optymistycznej prognozy są spływające zamówienie w segmencie miejskim, natomiast sporą niewiadomą pozostają zakupy autobusów turystycznych, które w zeszłym roku napędzały cały rynek. Zakładamy, że osiągną one podobny poziom jak w zeszłym roku, podobnie jak minibusy i pojazdy międzymiastowe" - czytamy w analizie.

>>> Czytaj też: Polski samochód elektryczny. Tego nie da się odzobaczyć [FELIETON]

W okresie styczeń-maj w Polsce zarejestrowanych zostało 936 szt. fabrycznie nowych autobusów, czyli o 153 szt. więcej niż przed rokiem (+19,5%). Najważniejszym motorem napędowym rynku po pięciu miesiącach br. jest kategoria MINI, gdzie zostało zarejestrowanych 443 szt. (+138 szt. / +45,2%), podano także.

W segmencie autobusów miejskich skumulowany wynik wynosi 171 egzemplarzy (-28 szt. / -14,1%). Po pięciu miesiącach br. Solaris ma na swoim koncie 104 rejestracje i 60,8% udziału w rynku. Na drugim miejscu uplasował się Mercedes-Benz, który odnotował sprzedaż 39 autobusów, a trzeci jest MAN.

"W segmencie MINI  od początku roku zanotowano 443 rejestracji (+138 szt. / +45,2% w porównaniu do sytuacji sprzed roku). Od samego początku liderem segmentu MINI jest marka Mercedes-Benz, która w tym roku zarejestrowała 325 pojazdów w tej kategorii i osiągnęła udział na poziomie 73,4%. Najlepszy z konkurentów – Ford – może pochwalić się wynikiem 79 zarejestrowanych minibusów (17,8% udziału w segmencie)" - czytamy również.

W segmencie turystycznym skumulowany rezultat wyniósł 285 autobusów (+31 szt. / +12,2%), który po raz drugi w tym roku był wyższy niż zeszłoroczny rekordowy poziom. W turystycznym rankingu marek liderem jest tradycyjnie Mercedes-Benz, który już rozpoczął masową sprzedaż swojego bestsellera, czyli modelu Tourismo. Od początku roku zarejestrowano ich łącznie 126 szt., co zapewniło niemieckiemu producentowi udział w turystyczny segmencie na poziomie 44,2%. Kolejne miejsce ma Setra (54), czyli druga - po Mercedes-Benz - marka koncernu Daimler Buses. Ich łączny udział w tym rynku to 63,1%. Trzecie miejsce z 29. rejestracjami ma Scania, podano także.

"W kategorii pojazdów międzymiastowych łącznie w tym roku sprzedano 37 autobusy (+11 szt. / +42,3%). Liderem w tym segmencie w tym roku jest Mercedes-Benz (z autobusami turystycznymi rejestrowanymi jako międzymiastowe). Drugie miejsce ma Iveco (głównie dzięki dostawie dla PKS Gorzów Wlkp.)" - czytamy dalej.