Warszawa, 26.06.2017 (ISBnews) - Braster podpisał umowę, na mocy której rozpocznie sprzedaż Systemu Braster na pierwszym rynku zagranicznym, tj. w Irlandii w IV kwartale 2017 r. W pierwszym etapie spółka przeprowadzi pilotaż techniczny i profesjonalny z partnerem - firmą Promed. Spółka i dystrybutor oczekują wspólnie sprzedaży na poziomie ok. 10 tys. urządzeń w ciągu 3 lat. W najbliższych tygodniach zostaną uruchomione także pilotaże w Holandii i Portugalii, poinformował Braster.
Umowa z dystrybutorem - firmą Prodent Limited, działającą pod nazwą handlową Promed określa warunki współpracy przy wprowadzeniu system Braster na terytorium Irlandii. Współpraca będzie przebiegać w dwóch etapach i tym samym rozpoczyna komercjalizację systemu na rynkach zagranicznych, podano w komunikacie.
"Przed rozpoczęciem sprzedaży urządzenie oraz system telemedyczny zostaną przetestowane przez lekarzy oraz wyselekcjonowanych przez dystrybutora potencjalnych konsumentów. Partnerem, z którym Braster podpisał umowę jest firma Promed - działający od 1985 roku wiodący dystrybutor sprzętu medycznego i stomatologicznego, współpracujący z ponad 4 000 placówek zdrowotnych w Irlandii" - czytamy dalej w komunikacie.
Docelowe rozpoczęcie sprzedaży urządzenia na rynku irlandzkim planowane jest najpóźniej na październik 2017 r. Spółka i dystrybutor oczekują wspólnie sprzedaży na poziomie ok. 10 tys. urządzeń w okresie trzech lat.
"Wspólne szacunki zakładają sprzedaż w pierwszym roku 600 urządzeń, w drugim 3 tys., a w trzecim 6 tys. urządzeń. Ponadto dystrybutor będzie ponosił ustalone wspólnie koszty marketingu i promocji związanej ze sprzedażą urządzenia w Irlandii. Szczegółowe warunki współpracy w zakresie importu i sprzedaży urządzenia zostaną określone w odrębnej umowie, która zostanie podpisana nie później niż do dnia 31 lipca 2017 roku" - czytamy w materiale.
Jak poinformował prezes Brastera Marcin Halicki, po rozpoczęciu pilotażu w Irlandii spółka planuje uruchomienie kolejnych pilotażowych wdrożeń systemu Braster w Holandii i Portugalii.
"We wszystkich przypadkach naszym celem będzie przetestowanie rozwiązań informatycznych, logistycznych sprzedażowych oraz budowę świadomości wśród lekarzy na poszczególnych rynkach. Ma to posłużyć nie tylko sprzedaży na terenie tych państw, ale również zebraniu doświadczeń, dzięki którym zminimalizujemy ryzyko wystąpienia potencjalnych problemów na większych, strategicznych rynkach zagranicznych, na których planujemy zadebiutować w najbliższych miesiącach" - podkreślił Halicki, cytowany w komunikacie.
"Rozpoczęcie sprzedaży urządzenia na rynku irlandzkim będzie miało wpływ na przyszłą sytuację finansową emitenta" - podkreślono także.
Do końca 2017 roku Braster chce także rozpocząć sprzedaż w Wielkiej Brytanii oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz uruchomić pilotaże techniczne w Kanadzie, Brazylii, Chinach.
"W Japonii przed rozpoczęciem sprzedaży przewidziany jest pilotaż medyczny, którego uruchomienie planowane jest na przełom III i IV kwartału. Spółka złożyła już do FDA (ang. Food and Drug Administration) wniosek o dopuszczenie urządzenia do sprzedaży w USA. Wniosek przeszedł pozytywną ocenę formalną, a Braster liczy, że pozytywną decyzję uzyska jeszcze w tym roku i niezwłocznie rozpocznie działania prowadzące do wejścia na ten, charakteryzujący się największym potencjałem, rynek" - czytamy w komunikacie.
Na kolejne rynki (Niemcy, Japonia, Korea) firma planuje wejść w roku 2018.
Braster podał, że rozpoczęcie sprzedaży urządzenia na rynkach zagranicznych realizuje cel strategii rozwoju spółki na lata 2015-2021 w zakresie ekspansji zagranicznej i rozwoju działalności w obszarze telemedycyny. Braster chce zaoferować na arenie międzynarodowej unikalne rozwiązania dla dwóch grup odbiorców: B2B - poprzez udostępnienie zaawansowanej platformy telemedycznej innym producentom urządzeń bądź firmom oferującym usługi medyczne i okołomedyczne - oraz B2C - umożliwiając pacjentom korzystanie z usług online i porad lekarskich.
Na realizację strategii Braster planuje pozyskać środki z emisji akcji. Potrzeby kapitałowe (zawierające koszty debiutu na wskazanych rynkach zagranicznych, potencjalne akwizycje w związku z planowanym stworzeniem platformy telemedycznej oraz bieżące potrzeby firmy) zostały określone na 60-70 mln zł.
Braster jako jedyna firma na świecie posiada sprawdzoną technologię produkcji matryc ciekłokrystalicznych, w oparciu o którą opracowała prototyp urządzenia Braster Tester - innowacyjnego medycznego testera termograficznego służącego do wczesnego wykrywania patologii piersi, w szczególności raka piersi. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2015 r.

(ISBnews)