Warszawa, 05.07.2017 (ISBnews) - Ponad 1/4 (28%) pracowników czuje się niedostatecznie poinformowanych o działaniach prowadzonych przez swoich pracodawców, zaś 46% jest zadowolone z informacji, jakie otrzymuje, wynika z badania "Efektywność zaczyna się od komunikacji wewnętrznej" zrealizowanego na zlecenie emplo przez SW Research.
"Zarządzający przedsiębiorstwami, szczególnie liczącymi kilkaset czy nawet kilka tysięcy osób, są coraz bardziej świadomi tego, jak wielką wagę dla realizacji postawionych przed nimi celów biznesowych, ma sprawnie zarządzana komunikacja wewnętrzna. I nie chodzi już tylko o przekazywanie informacji, ale o budowanie środowiska pracy, które pracownicy współtworzą i na które mają realny wpływ. I mam tutaj na myśli coś więcej niż kaskadowanie informacji z góry na dół, chodzi między innymi o pobudzanie oddolnych inicjatyw. Takiej demokracji w komunikacji nauczyły nas platformy społecznościowe, z których wszyscy korzystamy prywatnie. Budowanie komunikacji wewnętrznej w organizacjach w oparciu o dokładnie te same społecznościowe mechanizmy to bardzo dobra praktyka" - skomentował prezes emplo Paweł Leks, cytowany w komunikacie.
Z badania "Efektywność biznesowa zaczyna się od komunikacji wewnętrznej" wynika, że zdecydowana większość pracowników (71%) jest zdania, iż firma nie osiągnie sukcesu rynkowego bez otwartej i partnerskiej komunikacji wewnętrznej.
"Wśród najważniejszych działań prowadzonych w przedsiębiorstwie i wpływających na efektywność biznesową znajdują się: skuteczna komunikacja z pracownikami (42% wskazań), jawność celów stawianych osobom i zespołom (35%) oraz możliwość zgłaszania pomysłów i usprawnień przez pracowników (35%). Co czwarty menedżer lub specjalista chciałby natomiast zostać włączony w podejmowanie decyzji dotyczących firmy. Co piąty pracownik (23%) dostrzega zaś rosnące znaczenie nowoczesnych technologii i uważa, że ich stosowanie usprawnia procesy biznesowe" - czytamy w komunikacie.
Badanie "Efektywność zaczyna się od komunikacji wewnętrznej" zostało zrealizowane na zlecenie emplo przez SW Research metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. Próba badawcza miała charakter celowy. Badanie zrealizowano wśród osób w wieku 20-65 lat, będących pracownikami firm: średnich (zatrudniających od 50 do 250 pracowników), dużych (zatrudniających od 250 do 500 pracowników) oraz korporacji (zatrudniających powyżej 500 osób). Zrealizowano łącznie 528 wywiadów. Badanie przeprowadzono w dniach 19-24 maja 2017 roku.
emplo to platforma online wspierająca efektywność procesów biznesowych poprzez społecznościową komunikację wewnętrzną.
(ISBnews)