Warszawa, 06.07.2017 (ISBnews) - Innogy Polska nie będzie rozwijać w najbliższym czasie publicznej sieci ładowania aut, przynajmniej do czasu przyjęcia przez Sejm rozwiązań związanych z ektromobilnością, ale jest zainteresowane współpracą z klientami biznesowymi, poinformował dyrektor ds. strategii Artur Stawiarski.
"Patrząc na projekt ustawy, na razie nie jesteśmy zdecydowani na powiększenie naszej sieci. Być może weźmiemy udział w przetargu organizowanym przez miasto i naszą rolę widzimy jako operatora systemu. Jesteśmy jednak zainteresowani budową punktów na zasadach komercyjnych" - powiedział dyrektor ds. strategii Artur Stawiarski podczas spotkania z mediami.
Innogy chce rozwijać sprzedaż całych rozwiązań do biznesu opartego na modelu abonamentowym, podano także..
Innogy od 2012 r. sprzedało dotychczas ponad 70 stacji normalnego ładowania do 22 KW. Dla klientów indywidualnych sprzedano dotychczas zaledwie kilka domowych stacji. Z kolei w całej Europie Innogy sprzedało dotychczas ponad 5 tys. słupków ładowania, podano także.
"Obecnie największy potencjał widzimy w klientach biznesowych. Koncentrujemy się na współpracy z deweloperami, operatorami biur oraz firmami, które planują rozbudowywać flotę samochodów elektrycznych" - powiedziała dyrektor pionu klientów biznesowych Małgorzata Eull, podczas spotkania.
"Oceniamy, że obecnie nasza sieć w Warszawie jest wystarczająca, ale wraz ze wzrostem aut na prąd będzie konieczny rozwój infrastruktury. Największe zapotrzebowanie na stacje ładowania będzie w pobliżu miejsca zamieszkania, ale również w centrach handlowych i punktach przesiadkowych, ale również na dworcach i przy węzłach komunikacyjnych" - dodał Stawiarski.
W Warszawie dostępnych jest 12 dwugniazdowych, ogólnodostępnych i bezpłatnych punktów ładowani. Moc każdej stacji to 22 KW.
Pierwotnie projekt zakładał powstanie kilkudziesięciu stacji ładowania w aglomeracji warszawskiej, jednak ze względu na powolny wzrost rynku samochodów elektrycznych plany zostały ograniczone, podano także.
Łącznie sieć Innogy obsłużyła przez niespełna 5 lat 5 tys. ładowań, ale 80% z nich przypada na okres od 1 stycznia 2016 r. Łącznie w publicznych punktach Innogy pobrano 52 MWh energii elektrycznej, co oznacza 400 tys.km przejechanych przez auta i ponad 54 tony CO2 niewyemitowanych na ulicach warszawy.
RWE we wrześniu ub.r. wprowadziła zmianę nazwy swojej działalności związanej z sieciami przesyłowymi i energią odnawialną na Innogy.
Największymi firmami należącymi do Innogy w Polsce są Innogy Polska odpowiedzialna za wsparcie rozwoju koncernu w Polsce, sprzedająca energię ok. 1mln klientów oraz firma Innogy Stoen Operator, zarządzająca warszawską siecią elektroenergetyczną.
(ISBnews)