W ubiegłym roku na reklamę mobilną firmy wydały na świecie 83 mld dolarów - wynika z najnowszego raportu organizacji IAB Europe i IHS Markit. To o 60 proc. więcej niż rok wcześniej i mniej więcej o połowę więcej, niż był warty cały rynek reklamy online w Europie - czytamy w "Rzeczpospolitej".

To potwierdza tylko, że żyjemy w świecie, w którym komórki są dla osób korzystających z mediów urządzeniem pierwszego wyboru - komentuje Townsend Feehan, prezes organizacji IAB Europe. Jak dodaje Qingzhen Chen, starszy analityk sektora TNT w IHS Marit, rynek mobilnej reklamy rośnie nie tylko dlatego, że smartfonów jest na świecie w użyciu coraz więcej, ale także z uwagi na to, jakie możliwość dopasowywania przekazów promocyjnych do potrzeb odbiorców daje taka reklama.

Łączący się z internetem smartfon nie tylko często daje reklamodawcy możliwość sprawdzenia, gdzie przebywa i jak przemieszcza się jego właściciel, ale też potrafi udzielić całej masy innych ważnych informacji chcących sprzedać swoje produkty i usługi firmom - podkreśla "Rzeczpospolita".

>>> Czytaj też: Europejczycy rozpijają się na śmierć. Polska wysoko w rankingu

Reklama