"Nasze hybrydy zużywają od 30% do 40% mniej paliwa i emitują od 40% do 50% mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche. Wszystko to sprawia, że są dużo przyjaźniejsze dla środowiska niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami diesla i doskonale sprawdzają się w miastach"- powiedziała dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie Małgorzata Durda, cytowana w komunikacie.

W ramach kontraktu zawartego z sosnowieckim przedsiębiorstwem komunikacji miejskiej, Volvo dostarczy w sumie 35 hybrydowych autobusów miejskich – 25 krótkich (MAXI) i 10 przegubowych (MEGA), wszystkie wyprodukowane w Polsce, we wrocławskiej fabryce Volvo. Do dzisiaj Volvo dostarczyło do Sosnowca już 17 pojazdów, a cały kontrakt zostanie wypełniony do końca października, podano także.

"Oba rodzaje autobusów zostały wyposażone w silniki  o pojemności 5132 cm3 i mocy 240 KM, automatyczne skrzynie biegów Volvo I-Shift oraz napęd hybrydowy równoległy (co oznacza, że silnik wysokoprężny i silnik elektryczny mogą pracować niezależnie od siebie) o mocy 150 KM (Volvo 7900H) i 175 KM (Volvo 7900LAH).  Akumulatory ładowane są energią powstającą podczas hamowania"- czytamy dalej.

Volvo Polska jest częścią Grupy Volvo. W Polsce Volvo obecne jest od lat 70-tych. Na początku lat 90-tych Volvo rozpoczęło we Wrocławiu działalność przemysłową. W 1996 roku otwarto fabrykę autobusów. Obecnie firma Volvo Polska obejmuje: fabrykę autobusów, a także organizacje sprzedaży autobusów, samochodów ciężarowych i maszyn budowlanych oraz globalne centra dostarczające usługi biznesowe w takich sektorach, jak IT, finansowy i HR.

>>> Czytaj też: Będzie weto dla ustawy o SN i KRS. Prezydent Duda podjął decyzję