Koleje Dolnośląskie S.A. to spółka, która w całości należy do samorządu województwa i obsługuje regionalne połączenia kolejowe.

Z roku na roku rośnie liczba pasażerów korzystających z usług tego przewoźnika. W 2012 r. Koleje Dolnośląskie przewiozły 1,8 mln osób, w 2015 r. - 5,2 mln osób, zaś w ubiegłym roku ponad 7 mln osób.

Zdaniem prezesa Kolei Dolnośląskich Piotra Rachwalskiego, stały wzrost liczby osób korzystających z usług lokalnego przewoźnika wiąże się m.in. z inwestycjami w nowoczesny tabor oraz z rozwojem sieci połączeń.

„Staramy się też jak najbardziej ułatwić pasażerom proces kupna biletów; ich dystrybucja prowadzona jest w różnych kanałach – kasach dworcowych, u konduktorów czy w Biurach Obsługi Klienta (...) od ponad roku bilet można nabyć także przez aplikację SkyCash. Ponadto przez kilka miesięcy testowaliśmy znane z komunikacji miejskiej automaty, które pozwalają szybko kupić bilet bez konieczności szukania obsługi pociągu” – powiedział Rachwalski.

Władze kolejowej spółki podkreślają, że w pierwszym półroczu tego roku sprzedały 1,7 mln biletów. To o niemal o 300 tys. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Koleje Dolnośląskie obecnie mają do dyspozycji 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz 25 pojazdów spalinowych.

W styczniu zarząd województwa podpisał umowę na zakup 11 nowoczesnych pociągów dla swojej kolejowej spółki. Przeznaczono na ten cel ponad 250 mln zł. To największa inwestycja w historii lokalnego przewoźnika. Umowa przewiduje zakup 11 pociągów typu Impuls 45 WE od firmy Newag SA. To pięcioczłonowe pojazdy o napędzie elektrycznym, wyposażone m.in. w bezprzewodowy dostęp do internetu, automaty biletowe, gniazda elektryczne przy fotelach.(PAP)