Według deklaracji miasta, za pięć lat, dzięki wartej ok. 230 mln zł modernizacji, śródmieście stolicy Wielkopolski będzie "nowoczesne i przyjazne mieszkańcom, przedsiębiorcom i turystom".

Przebudowa ul. Święty Marcin na odcinku między ul. Gwarną a ul. Ratajczaka kosztować będzie 57,6 mln zł. Ulica zyska nową nawierzchnię, pojawi mała architektura, planowane jest też nasadzenie nowej zieleni. Celem inwestycji jest zwiększenie atrakcyjności tej prestiżowej dla miasta ulicy, uspokojenie ruchu samochodowego w jej obrębie i wygospodarowanie dodatkowych przestrzeni dla pieszych.

"Realizacja projektu przyczyni się do podniesienia komfortu wszystkich użytkowników tej przestrzeni, w tym także osób niepełnosprawnych. Przed skrzyżowaniem z ul. Ratajczaka powstanie przystanek wiedeński. Liczba miejsc parkingowych dla samochodów pozostanie bez zmian" – poinformowało biuro prasowe poznańskiego magistratu.

W czasie prac budowlanych trasa będzie wyłączona dla ruchu samochodowego i tramwajowego, zaś objazdy prowadzone będą sąsiednimi ulicami. Inwestycję na ul. Św. Marcin zrealizuje firma Budimex S.A.

Ponowne uruchomienie tramwaju w ul. Święty Marcin planowane jest na koniec października przyszłego roku, zakończenie prac budowlanych - na koniec stycznia 2019 roku, a oddanie ulicy do użytkowania - na koniec marca 2019 roku.

Przebudowa jest elementem realizowanego w Poznaniu do 2022 roku "Projektu Centrum", zakładającego rewitalizację śródmieścia, przebudowę tras tramwajowych wraz z uspokojeniem ruchu samochodowego, oraz budowę nowej trasy tramwajowej. Na oba etapy tego projektu miasto pozyskało przeszło 100 mln zł unijnego dofinansowania.

Łączny budżet pierwszego etapu inwestycji o nazwie "Projekt Centrum”, w którego skład wchodzi przebudowa ul. Święty Marcin, to 100 mln zł, z czego niemal 45,5 mln zł pochodzić będzie ze środków UE. Prace w ramach tego etapu przedsięwzięcia potrwają do 2020 roku.

Do 2022 roku potrwa realizacja drugiego etapu "Projektu Centrum", czyli budowa trasy tramwajowej wraz z uspokojeniem ruchu samochodowego w ulicy Ratajczaka. Łączna długość budowanych i przebudowanych linii tramwajowych wyniesie w tym wypadku niemal 1,3 km. Wartość tego projektu to 130 mln zł, z czego ponad 59 mln zł stanowić będzie unijne dofinansowanie.

>>> Czytaj też: W tych państwach najbardziej opłaca się inwestować w apartamenty