"Gang Świeżaków 2" to już kolejna tego typu akcja, jaką Biedronka przygotowała dla swoich klientów. Teraz znowu mogą oni wymieniać uzyskane przy kasie naklejki na maskotki. Zabawki biją rekordy popularności do tego stopnia, że stały się przyczyną kilku wykroczeń prawnych. Czym wyróżniają się Świeżaki?

Czym są Świeżaki?

Najprościej rzecz ujmując, są to serie pluszowych podobizn wybranych warzyw i owoców, które organizator nazwał gangiem. Tegoroczna edycja obejmuje dodatkowo tzw. "Świeżaków Juniorów", czyli dodatkową grupę maskotek o mniejszych rozmiarach niż te dostępne już w zeszłorocznej akcji Biedronki. Na stronie internetowej dyskontu znaleźć można także świeżakowe zabawy i piosenki, a nawet specjalnie zaprojektowaną aplikację mobilną.

Jak zdobyć Świeżaki?

Akcja trwa od 28.08. do 3.12.2017 roku. Regulamin informuje też o możliwości jej przedłużenia do momentu wyczerpania zapasów, z tym jednak zastrzeżeniem, że zbieranie oraz przekazywanie punktów ma się odbyć do 19 listopada.

Reklama

Punkty - naklejki z podobiznami Świeżaków - zbiera się, wydając określone kwoty na zakupy. By uzyskać jeden należy wydać 40 złotych. Dodatkowy punkt otrzymują w takim przypadku klienci z zarejestrowaną kartą "Moja Biedronka" lub ci, którzy zakupili owoc lub warzywo. Poświęcenie minimum 10 złotych na produkty oznaczone specjalną etykietą "Kup i zyskaj Extra Punkty" to również kolejna naklejka. Spełnienie wszystkich wskazanych warunków jednocześnie pozwala uzyskać ich aż 4.

Klient, który zbierze określoną w regulaminie liczbę punktów, wymieni je na maskotkę. W przypadku uzyskania 60 punktów, może wybrać dowolnego Świeżaka, a gdy otrzyma 30 - Świeżaka Juniora. 30 punktów uprawnia też do zakupu większego pluszaka z 60% zniżką, czyli za 19,99 zł.

W celu wykorzystania zebranych punktów należy okazać kasjerowi wcześniej wydaną kartę kolekcjonerską z wymaganą liczbą nalepek. Pozwala ona na otrzymanie tylko jednej zabawki, ale Biedronka umożliwia klientom zakup pozostałej części kolekcji w cenie regularnej, czyli 49,99 złotych za sztukę.

Do potrzebnej dla uzyskania punktów kwoty nie wliczają się niektóre artykuły, jak np. doładowania telefonów komórkowych, większość napojów alkoholowych czy produktów dla dzieci.

Jaki jest cel akcji?

Koncepcja akcji skupia się przede wszystkim na aktywizacji postawy zakupowej - im więcej klient wyda, tym szybciej zbierze zestaw naklejek. Ma jednak również bardziej szlachetne przesłanie - zachęca do wzbogacenia diety w warzywa i owoce, promując zdrowy styl życia. Dzięki przemyślanym działaniom, do lepszych nawyków żywieniowych zachęca zwłaszcza dzieci. Stworzone dla nich piosenki zachęcają też do ćwiczeń oraz aktywnego spędzania czasu

Skąd wziął się pomysł na Gang Świeżaków?

Projekt nie jest rezultatem autorskiego pomysłu Biedronki. Jak się okazuje, niemal identyczną akcję prowadził wcześniej portugalski Lidl. Polski odpowiednik różni się jedynie subtelnymi zmianami w wyglądzie maskotek. Zachowuje przy tym spolszczoną nazwę i podobną kwotę minimalną potrzebną do uzyskania jednej naklejki.

Biedronka potwierdza podobieństwo obu akcji. Zapewnia jednak, że pomysłu nie ukradła, a jedynie kupiła koncept marketingowy stworzony przez agencję TCC. Akcentuje przy tym fakt, że w Polsce akcja wprowadziła dodatkowe zasady jak np. wynagradzanie klientów kupujących owoce oraz warzywa czy posiadających kartę lojalnościową.

>>> Czytaj też: Właściciele głównego udziałowca Jeronimo Martins są najbogatszą rodziną Portugalii