BZ WBK chce mieć 1 mln klientów 'Konta Jakie Chcę' do połowy 2018 r.



Warszawa, 14.09.2017 (ISBnews) - Bank Zachodni WBK chce mieć 1 mln klientów korzystających z "Konta Jakie Chcę" na koniec półrocza 2018 r. Bank liczy także na dynamiczny wzrost liczby klientów korzystających z Kantoru BZWBK 24 - do 500 tys. osób w ciągu dwóch lat z 223 tys. klientów obecnie, poinformowali przedstawiciele banku.

"Pierwsza rzecz, jaką już robimy, to konwersja dotychczasowych rachunków klientów. W chwili obecnej oprócz tego, że pozyskujemy nowych, to mocno próbujemy skontaktować się z naszymi dotychczasowymi klientami, aby obecne konto zamienili na 'Konto Jakie Chcę'. Robimy to już z sukcesem. Po miesiącu od wdrożenia mamy grono 67,5 tys. klientów, którzy zamienili już rachunek" - powiedział dyrektor marketingu obszaru detalicznego i rozwoju oferty BZ WBK Marcin Pawłowski podczas konferencji prasowej.

Obecnie BZ WBK posiada ponad 4 mln klientów i prowadzi 3,14 mln rachunków.

BZ WBK chce być bankiem pierwszego wyboru dla klientów, szczególnie tych, którzy korzystają z szerokiej gamy nowoczesnych produktów. Do końca I półr. przyszłego roku liczba klientów, korzystających z "Konta Jakie Chcę" powinna sięgnąć co najmniej 1 mln.

"Tempo, w którym zaczynamy zamieniać rachunki i otwierać nowe może dać nam ten cel szybciej, niż w połowie przyszłego roku. 4 mln naszych klientów to bardzo różne osoby. Jeszcze przed startem kampanii reklamowej zakładaliśmy ok. 1,5 tys. nowych kont dziennie. To jest coś, co przerosło nasze oczekiwania. Zmian jest bardzo dużo i liczymy, że te liczby mocno przyspieszą" - powiedział Pawłowski.

"Mamy ambicję, by dwukrotnie zwiększyć naszą akwizycję rachunków, a zamiana rachunku ze starego była naturalnym procesem" - dodał.

Bank poinformował, że uzupełnieniem nowej formuły oferty jest także Kantor BZ WBK24.

"Kluczem jest to, by tych klientów mieć jak najwięcej. Naszą ambicją jest, aby to była usługa, z której aktywnie korzysta co najmniej pół miliona osób" - powiedział Pawłowski.

Dyrektor podkreślił, że BZ WBK ma najszerszą gamę płatności na rynku, a płatności natychmiastowe mają być elementem wyróżniającym bank na tle konkurencji. Obecnie BZ WBK ma 2. pozycję na rynku pod względem liczby kart kredytowych (789 tys.), kart debetowych (3,3 mln) oraz użytkowników HCE i Andoid Pay (89 tys.) i jak podkreślił dyrektor - ta pozycja nie jest satysfakcjonująca.

Ambicją BZ WBK jest stworzenie najlepszej marki bankowej w Polsce, mierzonej głównie wskaźnikiem satysfakcji klientów - NPS oraz wzrostem liczby i aktywności klientów cyfrowych.

Jak podkreślił dyrektor obszaru komunikacji korporacyjnej Artur Sikora, wraz z nowym kontem zmieniła się nie tylko komunikacja, ale także filozofia konstrukcji i promocji oferty produktowej.

"Z badań wynika, że klient oczekuje długofalowej, partnerskiej współpracy i dostosowania do tego, jak zmieniają się jego potrzeby życiowe. Wartości, na których chcemy bazować to empatia, otwieranie możliwości, stabilność - generyczna rzecz dla bankowości, dostępność i codzienność oraz nowoczesność. Wierzymy, że rekomendacja bezpośrednia rodziny, czy przyjaciół, czy marketing szeptany to największy trigger, aby zmieniać bank" - powiedział Sikora.

"Nie chcemy bić się na procenty i promocje, ale zadbać o naszych dotychczasowych klientów. W naszej branży dotychczas nie premiowało się lojalności klienta - przeciwnie - nowi mieli lepsze warunki. Chcemy to zmienić" - podkreślił dyrektor.

Bank Zachodni WBK należy do czołówki banków uniwersalnych w Polsce. Jego akcje są notowane na warszawskiej GPW. Aktywa razem banku wyniosły 149,77 mld zł na koniec II kw. 2017 r. wobec 150,10 mld na koniec 2016 r. Głównym akcjonariuszem BZ WBK jest hiszpański Santander, pierwszy bank w strefie euro i 11. na świecie pod względem kapitalizacji.

(ISBnews)