Vivid liczy, że kolejne gry osiągną znacznie większy sukces niż np. Real Boxing



Warszawa, 26.09.2017 (ISBnews) - Vivid Games zakłada, że kolejne gry mobilne free-2-play, które wejdą do portfolio od IV kwartału bieżącego roku mają szansę osiągnąć znacznie większy sukces niż poprzednie tytuły, łącznie z dotychczas sztandarową produkcją studia - "Real Boxing", poinformował prezes Vivid Remigiusz Kościelny.

"Seria 'Real Boxing' od 5 lat przynosi stabilne, kilkumilionowe przychody każdego roku. Jednak dopiero nowe tytuły, nad którymi obecnie pracujemy są na znacznie wyższym poziomie zaawansowania free-2-play i mają szansę osiągnąć znacznie większy sukces, niż wszystko, co stworzyliśmy do tej pory" - powiedział Kościelny na spotkaniu z dziennikarzami.

Spółka pracuje nad dwoma największymi od ponad półtora roku premierami gier: "Space Pioneer" i "Metal Fist". Do portfolio wydawniczego trafił też "Moto: Hot Tracks", którego premiera zapowiadana jest na I półrocze 2018 r.

"Można zakładać, że obecne portfolio gier generowałoby stabilne przychody. Jednak my chcemy rosnąć i temu ma służyć premiera 'Space Pioneer' oraz 'Metal Fist' planowana na IV kw. W połowie października powinniśmy podać dokładnie terminy" - wskazał prezes.

Dodał, że nie ma planów dalszego rozbudowywania serii Real Boxing. Potencjał firmy jest skierowany na rozwój portfolio właśnie o nowe tytuły. "Mamy wieloletnie doświadczenie, zasoby finansowe, rozeznanie rynku i technologie, które mają pozwolić na osiągnięcie znacznie większej skali przez nowe tytuły i lepszą monetyzację. Intensywnie nad tym pracujemy" - zaznaczył Kościelny.

Podtrzymał, że na koniec przyszłego roku Vivid Games chce mieć w portfolio łącznie 10 gier free-2-play. Obok trzech wspomnianych wcześniej spółka ma więc do stworzenia lub pozyskania do wydania kolejne trzy tytuły.

"Każda kolejna gra zbliża nas do potencjalnego hitu na kilkadziesiąt milionów złotych przychodów rocznie dzięki doświadczeniu, optymalizacji pracy naszej organizacji i odpowiedzi na rosnące rynkowe oczekiwania jak multiplayer, świetny wygląd, angażująca rozrywka, czy dostosowywanie się gry do indywidualnych cech gracza dzięki algorytmom" - wymienił prezes.

Środki z obligacji wyemitowanych w I półroczu zasilą docelowo produkcję nowych gier (nad czym - według słów prezesa - spółka "zaczyna myśleć") i promocję. "Dotychczas większość to pobrania organiczne, ale chcemy docelowo zainwestować w pozyskiwanie żeby wzmocnić potencjał osiągnięcia naprawdę dużej skali" - wskazał Kościelny.

Spółka na koniec czerwca miała 12,7 mln zł środków własnych i z emisji obligacji.

"Na łącznie 6 gier do końca 2018 r. finansowanie mamy tym zapewnione, a spodziewane wyniki rozbudowanego portfolio mają pozwolić na kontynuację rozwoju poza 2018 r." - powiedział prezes.

Ponadto spółka złożyła w ramach GameINN wnioski o dofinansowanie projektów na łącznie 13 mln zł.

"Celujemy w wydawanie 4 gier na rok, w tym potencjalnie 1-2 własnych produkcji. Dużo propozycji zewnętrznych się pojawia, ale wraz z doświadczeniem mamy coraz większe oczekiwania co do tytułów które chcielibyśmy wydać" - podsumował prezes.

Vivid Games S.A. działa na rynku gier od 2006 r. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest światowy hit "Real Boxing". Vivid Games zadebiutował w 2016 r. na rynku głównym GPW, przenosząc notowania z NewConnect.

(ISBnews)