Eurocash Alkohole: Reklamy piwa mogą przenieść się z TV do internetu


Warszawa, 28.09.2017 (ISBnews) - Planowane przez Ministerstwo Zdrowia ograniczenia w reklamowaniu piwa w telewizji mogą doprowadzić do przeniesienia budżetów reklamowych branży do internetu, m.in. na aplikacje mobilne, uważa dyrektor marketingu i rozwoju sprzedaży Eurocash Alkohole Maciej Hojszyk.
"Ministerstwo Zdrowia chce, aby reklamy piwa były emitowane dopiero po godz. 23. Choć to nie pierwszy taki projekt, to jednak udało mu się poruszyć zarówno branżę piwowarów, jak i ludzi reklamy. Niemożność promowania swoich produktów w telewizji będzie skutkowała prawdopodobnie przeniesieniem budżetów reklamowych branży na kanały trademarketingowe i internet" - powiedział Hojszyk, cytowany w komunikacie.
Dzisiejsza "Rzeczpospolita" napisała, że resort zdrowia chce zmian w ustawie o wychowaniu w trzeźwości, aby zmniejszyć spożycia piwa, głównie wśród młodzieży.
"Zepchnięcie telewizyjnych reklam piwa na późne godziny wieczorne, wprowadzenie obowiązku umieszczania na butelkach informacji o składzie i wartości kalorycznej alkoholu, a także umożliwienie gminom zakazywania w drodze uchwał sprzedaży nocnej w sklepach monopolowych - to najważniejsze założenia nowelizacji przygotowanej przez Ministerstwo Zdrowia" - czytamy w "Rz".
Hojszyk zwrócił uwagę, że kanał cyfrowy już jakiś czas temu pokazał, że jest świetną tubą promocyjną dla producentów zarówno piwa, jak i innych rodzajów alkoholi.
"W tym kanale wielką szansą i okazją do promowania oferty dla producentów mogą okazać się również sprzedażowe aplikacje mobilne, które już dziś łączą sklepy i konsumentów. Tego typu rozwiązania pozwalają na dwustronną komunikację pomiędzy sprzedawcą a klientem i dotarcie do bardzo konkretnej grupy klientów z precyzyjnie przygotowaną ofertą" - wskazał dyrektor.
Podkreślił, że przykładem takiego narzędzia jest Drinco - aplikacja mobilna udostępniająca kupony promocyjne i wykorzystująca geolokalizację, przez co sprzedawca może docierać z ofertą do konsumentów, zaś oni - wyszukiwać najlepsze promocje "tuż za rogiem", bez względu na to, w której części kraju aktualnie się znajdują.
Eurocash Alkohole zajmuje się hurtową i detaliczną dystrybucją na terenie całej Polski napojów alkoholowych. W I poł. br. sprzedaż zewnętrzna spółki wyniosła 1,08 mld zł (wzrost o 15,2% r/r).
Grupa Eurocash to największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). W ramach prowadzonych przez Grupę Eurocash sieci franczyzowych i partnerskich skupionych jest ok. 13 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.
(ISBnews)