Warszawa będzie promować się w Monachium jako hub w regionie centralnej i wschodniej Europy do prowadzenia i rozwoju biznesu na całym świecie

"Warszawa w Monachium pokaże przede wszystkim swoją bardzo mocną pozycję na rynku, prześcignęliśmy już takie miasta jak Budapeszt czy Praga, dzisiaj ścigamy się z innymi stolicami europejskimi o miano miasta, które jest bardzo atrakcyjne do zakładania miejsc pracy. Decyzje takich firm jak J.P. Morgan, Credit Suisse, Goldman Sachs potwierdzają, że dzisiaj Warszawa jest w Europie Środkowowschodniej najlepszą lokalizacją do lokowania firm" - powiedział na poniedziałkowej konferencji w stołecznym ratuszu wiceprezydent Warszawy Michał Olszewski.

Wyjaśnił, że głównym celem wyjazdu do Monachium jest przyciąganie nowych inwestorów, zwłaszcza tych, którzy planują relokację swoich miejsc pracy lub też budowanie nowych miejsc pracy.

Olszewski dodał, że dzisiaj Warszawa największy nacisk kładzie na firmy z sektora usług finansowych. "Mamy tutaj najwięcej przewag, jeśli chodzi o podaż na rynku jak również atrakcyjną, dobrze wykształconą kadrę" - wyjaśnił.

Reklama

Ponadto, jak mówił Olszewski, ważne dla miasta są firmy m.in. z sektora kreatywnego, obszaru biotechnologii i nanotechnologii.

Olszewski podkreślił, że obecnie Warszawa oferuje ponad 5 mln metrów kwadratowych powierzchni biurowej. A - jak podaje miasto - powstaje ponad 700 tys. metrów kwadratowych nowych powierzchni, z tego 380 tys. metrów kwadratowych do końca 2018 r.

Dodał, że miasto na targach zaoferuje siedem atrakcyjnych działek do sprzedaży, po dwie w Śródmieściu i na Mokotowie oraz po jednej na Pradze Północ, Woli i Targówku. Największa z nich, jak podaje miasto, o powierzchni ponad 11 tys. metrów kwadratowych to nieruchomości w samym centrum przy ul. Emilii Plater 29 i 31.

Na sprzedaż będzie również działka o powierzchni ponad 3,5 tys. metrów kwadratowych przy ul. Cieszyńskiej na Mokotowie oraz niewiele mniejsza nieruchomość (ponad 3,2 tys. metrów kwadratowych) na Woli przy ul. Prymasa Tysiąclecia.

Warszawa zabiera ze sobą do Monachium trzy rodzaje partnerów. Pierwsza grupa to partnerzy, którzy wspierają miasto przy przygotowywaniu raportów nt. rynków i inwestycji nie tylko w stolicy, ale także w innych polskich miastach. Drugą grupę stanowią inwestorzy, którzy zaprezentują swoje projekty.

Po raz trzeci miasto zabierze ze sobą przedstawicieli lokalnych marek, którzy wytwarzają produkty związane z Warszawą. Olszewski tłumaczył, że w ten sposób stolica promuje się nie tylko jako miejsce do inwestowania. "Ale też ocieplamy bardzo mocno wizerunek Warszawy jako miasta, które ma bardzo bogatą ofertę, jeśli chodzi o drobne rzemiosło, drobną wytwórczość, to unikalne produkty produkowane tylko w Warszawie" - powiedział Olszewski.

I tak na targi pojadą m.in. wytwórcy apaszek i krawatów, koszulek i skarpetek w warszawskie wzory, będzie też firma wytwarzająca m.in. lampy i wieszaki z części samochodowych. Nie zabraknie perfum o zapachu stworzonym specjalnie dla Warszawy oraz przedstawicieli lokalnych browarów.

Międzynarodowe targi Inwestycyjne i Nieruchomości Komercyjnych Expo Real w Monachium to największe targi inwestycyjne w Europie. Do dyspozycji ponad 1,5 tys. wystawców i odwiedzających jest sześć nowoczesnych hal, każda po 11 tys. metrów kwadratowych. (PAP)

autor: Karol Kostrzewa