Polskie Dni rozpoczęły się w czwartek w sieci CBA Prima w Budapeszcie. Do 21 października w sklepach tej sieci zostaną prezentowane produkty dziewięciu polskich firm z branży spożywczej.

W pięciu sklepach CBA Prima, w tym w czołowych centrach handlowych Budapesztu - Corvin Plaza i Duna Plaza, hostessy pod hasłem „Lengyel Napok” (Dni Polskie) będą prezentować polski nabiał, słodycze, wędliny czy napoje.

Akcja jest promowana na czterech bilbordach w węgierskiej stolicy, jak również na tytułowej stronie i w środku gazetki sieci CBA Prima.

„Naszym zadaniem jest zaprezentowanie węgierskim konsumentom polskich towarów, jednak dobry odbiór (...) klientów jest jedynie celem pośrednim do tego, aby te produkty, których nie ma jeszcze w sieci CBA, zaczęły być sprzedawane na Węgrzech” – powiedział PAP kierownik węgierskiego oddziału Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) Marcin Karaskiewicz.

Wśród prezentowanych artykułów są m.in. wędliny firmy Dobrowolscy, nabiał spółdzielni mleczarskiej Piątnica, dżemy i soki Herbapolu, wafle ryżowe firmy Kupiec, soki firmy Marwit, napoje Cruz Group, sery żółte firmy Milko, a także smalce z gęsiny firmy Agi oraz słodycze firmy MAT.

Reklama

Jak zaznaczył Karaskiewicz, CBA jest z polskiej perspektywy najlepszym partnerem do tej akcji, gdyż ma najwięcej sklepów - 3000 na Węgrzech i około 5000 w całej Europie Środkowo-Wschodniej. „Jeśli to przedsięwzięcie nam się uda, jeśli zobaczymy, że przyniosło ono wymierne rezultaty, to będziemy chcieli to powtarzać cyklicznie w innych sieciach” – powiedział.

Podkreślił, że to najlepsza możliwa forma prezentacji produktów, bo w przypadku pozytywnego odbioru i zainteresowania ze strony konsumentów umieszczenie artykułu na półkach będzie leżało w interesie sieci spożywczej.

Organizatorem Polskich Dni jest węgierski odział PAIH.

>>> Polecamy: Dino Polska zdecydowało o emisji obligacji o wartości do 100 mln zł