Grupa Lotos chce zwiększyć liczbę stacji do ok. tysiąca, nie wyklucza akwizycji



Warszawa, 26.10.2017 (ISBnews) - Grupa Lotos chce zwiększyć liczbę stacji paliw i jakość ich lokalizacji, a sposobem osiągnięcia celu ok. 1 tys. stacji może być akwizycja, poinformował prezes Marcin Jastrzębski.

"Segment detaliczny nie jest na poziomie, jaki nas zadowala. Redefiniujemy nasze lokalizacje. Śmiem twierdzić, że mamy najlepsze paliwa w Europie, ale lokalizacje i liczba naszych stacji tego nie odzwierciedlają. Chcemy mieć więcej stacji z logo Lotosu i naszą jakością obsługi. By skokowo zwiększyć liczbę stacji, rozważamy akwizycję sieci" - powiedział Jastrzębski podczas konferencji prasowej.

Zdaniem prezesa, osiągnięcie liczby ok. 1 tys. stacji spowoduje, że spółka będzie miała większy wpływ na marże i ceny detaliczne.

"Mamy lokalizacje poza dużymi miastami i ewolucyjnie nie jesteśmy w stanie wiele zmienić" - powiedział Jastrzębski.

Grupa Lotos prowadzi również prace nad nową ofertą franczyzową.

Według danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN), na koniec III kw. Grupa Lotos miała 485 stacji.

Grupa Lotos jest zintegrowanym pionowo koncernem naftowym, który zajmuje się poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej, jej przerobem oraz sprzedażą hurtową i detaliczną wysokiej jakości produktów naftowych. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Lotos wyniosły 20,9 mld zł w 2016 roku.

(ISBnews)