Huawei osiągnął ok. 25% udziału w polskim rynku smartfonów, chce dalej rosnąć



Warszawa, 09.11.2017 (ISBnews) - Huawei osiągnął blisko 25% udziału w rynku smartfonów w Polsce i chce nadal umacniać swoją pozycję, poinformował ISBnews dyrektor zarządzający Huawei Polska Jefferson Zhang. Liczy, że do dalszego wzrostu przyczyni się nowy model smartfona z zaszytą w procesorze sztuczną inteligencją.

"Polacy bardzo przekonali się do naszej marki i będziemy kontynuować żeby ta relacja się umacniała. W ciągu ostatnich trzech lat osiągnęliśmy wyjątkowy wzrost udziału w rynku z 8% na koniec 2015 r. do 23% po trzecim kwartale bieżącego roku. Mamy ambicję, aby zwiększać dalej ten udział i głęboko wierzę, że nowa seria Mate 10 przyczyni się do osiągnięcia tego celu" - powiedział ISBnews Zhang.

Dodał, że koncern jest coraz mocniejszy w szybko rosnącym segmencie smartfonów w półce cenowej powyżej 200 euro, dzięki m.in. dynamicznie rosnącej świadomości marki Huawei wśród klientów.

"W ciągu ostatnich trzech lat odnotowaliśmy bardzo silny wzrost rozpoznawalności i znajomości naszej marki wśród Polaków, która w tym ujęciu zajmujemy obecnie drugie miejsce" - dodał dyrektor zarządzający.

Podkreślił, że Polska jest jednym z najważniejszych i strategicznych rynków, dzięki swojej wielkości i dalszemu potencjałowi.

"Polacy są bardzo pozytywnie nastawieni do nowości technologicznych. Chcemy zwiększać nasz udział w polskim rynku, chcemy sprzedawać więcej, chcemy stać się ulubioną marką Polaków. Nasze wyniki pokazują, że Huawei jest skutecznym challengerem" - stwierdził Zhang.

W jego ocenie, technologia będzie nadal utrzymywała dotychczasową, wysoką dynamikę rozwoju. W obliczu jej wszechobecności i powszechnego dostępu do internetu, klienci oczekują od producentów sprzętu elektronicznego dostarczania bezkompromisowych rozwiązań i doskonale funkcjonujących, intuicyjnych smartfonów.

"Klienci oczekują, że smartfony będą przyczyniać się do ułatwiania życia i inteligentnego asystowania w ciągu dnia. To jest jasny kierunek dla tych urządzeń i jesteśmy dumni, że jesteśmy jednym z liderów tego trendu" - wskazał Zhang.

W kwestii trendów, które jego zdaniem, będą miały istotny wpływ na rozwój technologii w przyszłości wskazał na sztuczną inteligencję.

"Jestem przekonany, że będzie miała silny wpływ na globalne rynki i konsumentów na świecie. Inteligentne maszyny z potężnymi procesorami będą zdecydowanie bardziej użyteczne w rozpoznawaniu oczekiwań użytkowników. Zapewnią prawdziwą personalizację i łatwość w dostępie do usług. Będą lepiej rozumieć kontekst w którym żyjemy i uczyć się naszego środowiska, nawyków i potrzeb. Teraz obserwujemy początek tego trendu i jestem dumny, że Huawei definiuje go poprzez ate 10 Pro z zaszytą sztuczną inteligencją w procesorze" - podsumował Zhang.

Huawei to czołowy podmiot w dostarczaniu najnowszych technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) na świecie. Na rynku konsumenckim Huawei jest jednym z kluczowych producentów smartfonów w Polsce, który to rynek należy do grona pięciu strategicznych rynków dla koncernu na świecie (wg Huawei Global Analyst Summit 2017). Huawei wprowadził w ostatnim czasie na rynek multimedialne tablety MediaPad M3 lite i rodzinną linię tabletów T3.

Sebastian Gawłowski

(ISBnews)