"Przyjęta w tym roku strategia rozwoju Poczty Polskiej zakłada w ciągu pięciu lat podwojenie przychodów z obszaru kuriersko-paczkowego. Prognozujemy wzrost naszych usług kurierskich na poziomie 15-20% wobec 10-proc. zwyżek prognozowanych dla rodzimego rynku. Dzięki współpracy z liderem sektora convenience - sieciami sklepów Żabka i Freshmarket - zyskujemy na rynku przeszło 4 700 punktów odbioru w atrakcyjnych dla klientów lokalizacjach, otwartych od 6.00 do 23.00. To duże udogodnienie dla naszych klientów tym bardziej, że sklepy Żabka i Freshmarket są zazwyczaj bardzo dobrze zlokalizowane, co dodatkowo przyspieszy proces odbioru paczki" - powiedział członek zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży Grzegorz Kurdziel, cytowany w komunikacie.

Poczta Polska posiada największą w Polsce sieć click & collect. Uzupełnienie już istniejącej sieci (stacje PKN Orlen, kioski/saloniki Ruch, własne placówki) o sklepy Żabka i Freshmarket spowoduje, że klient dokonujący zakupów we wszystkich miastach w całym kraju dotrze do jednego z ponad 11 000 punktów odbioru w zaledwie kilka minut. Co ważne, to klient decyduje, gdzie i o której godzinie chce odebrać paczkę, a sama usługa jest tańsza niż doręczenie przesyłki do domu, przypomniano.

"Poszerzenie usługi w sieci sklepów Żabka i Freshmarket o kolejnego operatora to odpowiedź na aktualnie panujące trendy. Rok 2016 był pierwszym w historii, w którym segment przesyłek kurierskich osiągnął największy udział w ogólnej wartości rynku usług pocztowych - według 'Raportu o stanie rynku pocztowego w 2016 roku'  (UKE 2016). Wynika to m.in. z dynamicznego rozwoju sektora e-commerce oraz silnej konkurencji ze strony operatorów pocztowych" - czytamy dalej.

"Preferencje zakupowe Polaków zmieniają się. Nikogo nie dziwi już możliwość opłaty rachunków w sklepie czy doładowanie telefonu. [...] Możliwość odbioru paczek realizowanych przez Pocztę Polską w naszych sieciach to olbrzymie ułatwienie dla naszych klientów, wpisujące się w ideę  formatu sklepu convenience. Poczta Polska jest jednym z kluczowych operatorów na polskim rynku i mamy nadzieję, że dzięki ogromnemu wolumenowi przesyłek przez nią obsługiwanych wspólna usługa szybko zyska uznanie na rynku" - wskazał dyrektor ds. rozwoju usług w spółce Żabka Polska Przemysław Tomaszewski.

Z najnowszych danych Poczty Polskiej wynika, że największym zainteresowaniem klientów cieszy się możliwość odebrania paczki w placówkach pocztowych. Coraz większą popularność zyskuje jednak możliwość odebrania paczki w sieci stacji paliw Orlen które w większości czynne są całą dobę, czy też w sieci kiosków/saloników Ruch, z których 98% jest czynnych w soboty, a blisko 19% również w niedziele, podsumowano.  

>>> Czytaj też: Ograniczenie handlu w niedziele od 1 stycznia jest mało prawdopodobne