Jak wskazano, nowy samolot powstaje w ramach programu E-Fan X, który ma pomóc w ograniczeniu emisji dwutlenku węgla w lotnictwie oraz zmniejszyć zależność branży od paliw kopalnych.

Prototyp nowej maszyny ma się wznieść w powietrze do 2020 roku, zaś pięć lat później miałaby ruszyć jego produkcja.

Jak zapowiedziały we wtorek firmy, maszyna powstanie na bazie BAe 146 – czterosilnikowego odrzutowego samolotu pasażerskiego średniego zasięgu. Wersja hybrydowa ma być zasilana elektrycznie energią wytwarzaną przez turbinę umieszczoną na pokładzie samolotu. Prąd zostanie użyty do obracania silnikaturbowentylatorowego.

Nie jest to jedyny projekt lotniczy dotyczący technologii hybrydowych lub elektrycznych. Jak zaznaczył serwis abc, np. Zunum Aero z Kirkland w stanie Waszyngton pracuje nad 12-miejscowym hybrydowo-elektrycznym odrzutowcem krótkiego zasięgu. Partnerami firmy są m.in. Boeing, jetBlue Technology Ventures, fundusz Clean Energy waszyngtońskiego departamentu handlu.

Reklama

>>> Czytaj też: Po zamknięciu belgijskich reaktorów jądrowych może zabraknąć prądu