Połowa z ponad 350 stacji Statoil w Polsce funkcjonuje już pod nazwą Circle K



Warszawa, 04.12.2017 (ISBnews) - Połowa z ponad 350 stacji Statoil w Polsce funkcjonuje już pod nazwą Circle K. Nowe logo globalnej marki działającej w obszarze handlu detalicznego i paliw widnieje już m.in. na stacjach w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, we Wrocławiu i na Górnym Śląsku. W ostatnich dniach zakończył się również rebranding stacji w woj. kujawsko-pomorskim. Zakończenie całego procesu zmiany marki planowane jest na koniec marca 2018 r., podała Circle K Polska.

"Rebranding stacji prowadzony na tak wielką skalę to jedno z największych wyzwań w trakcie naszej blisko 25-letniej obecności w Polsce. Mając za sobą połowę tego procesu, możemy pokusić się już o pierwsze wnioski dotyczące tego, jak klienci odbierają markę Circle K. Mogę powiedzieć, że mamy powody do satysfakcji: przede wszystkim udało nam się utrzymać lojalną grupę klientów i doprowadzić do tego, że nowa marka przyciąga zainteresowanie zupełnie nowych odbiorców naszej oferty" - powiedział prezes Circle K Polska Michał Ciszek, cytowany w komunikacie.

Zmiana nazwy Statoil na Circle K sukcesywnie obejmuje kolejne regiony Polski. Do końca roku nazwę zmienią stacje na Pomorzu, w tym również Trójmiasto. Styczeń i luty to z kolei czas na Polskę Wschodnią - stacje pod logo Circle K będą otwierane m.in. w Białymstoku, Lublinie czy Rzeszowie, podano w komunikacie.

"W Europie marka Circle K widnieje już na stacjach paliw w Skandynawii (Norwegia, Szwecja i Dania) oraz w państwach bałtyckich (Litwa, Łotwa, Estonia). Zmiana logotypu na stacjach w Polsce nie będzie miała wpływu na obowiązujące umowy z klientami, partnerami czy dostawcami firmy. Na stacjach Circle K nadal będą oferowane tej samej wysokiej jakości paliwa miles i milesPLUS, kawy, a także hot dogi. Bez zmian pozostaną także zasady funkcjonowania programu lojalnościowego Statoil Extra, który obecnie nosi nazwę Circle K Extra Club" - czytamy dalej.

Właściciel Circle K Polska, czyli Grupa Alimentation Couche-Tard, jest jedną z największych na świecie firm działających w obszarze handlu detalicznego. Po zakupie Statoil Fuel & Retail w 2012 r. Grupa otrzymała prawo używania nazwy Statoil jedynie przez określony czas. Niedługo później, w 2015 r., Couche-Tard podjęła decyzję, że Circle K, jako największa i najmocniejsza marka w portfelu Grupy, stanie się globalną marką detaliczną sieci obecnej w ponad 20 krajach, przypomniano w materiale.

Firma Circle K Polska (przed 1 kwietnia 2016 r.: Statoil Fuel & Retail Polska) obecna jest na polskim rynku od 1992 r. i prowadzi sieć ponad 350 stacji paliw na terenie całej Polski. Sieć ta obejmuje flagowe stacje własne, stacje segmentu ekonomicznego oraz stacje franczyzowe. Od 2012 r. właścicielem spółki Circle K Polska jest kanadyjska firma Alimentation Couche-Tard Inc.(Couche-Tard), jedna z największych na świecie firm działających w obszarze handlu detalicznego, w formacie convenience. Prowadzi ona działalność w Ameryce Północnej, Europie, Azji i na Bliskim Wschodzie. Ta kanadyjska firma posiada na świecie około 14 000 sklepów typu convenience i stacji paliw oraz zatrudnia ponad 120 000 pracowników. Akcje Alimentation Couche –Tard notowane są na giełdzie w Toronto (TSE).

(ISBnews)