Zakupy prezentów świątecznych przez internet są coraz popularniejsze. "Nasi klienci nadają najwięcej przesyłek z weekendowymi zakupami z e-sklepów w poniedziałki. W połowie października ARC Rynek i Opinia przeprowadził sondaż, z którego wynikało, że ponad 1/3 badanych respondentów planowało zamówić w e-sklepach więcej paczek niż w ubiegłym roku. Dane z listopada oraz pierwszych dni grudnia potwierdzają tę tendencję" - czytamy w komunikacie.

Zdaniem spółki do wzrostu liczby paczek przyczynia się też kampania reklamowa Poczty Polskiej. "Wiele tygodni przed świętami Bożego Narodzenia zaczęliśmy opracowywać zwiększoną liczbę przesyłek firm oferujących swe usługi na rynku KEP - kurier, ekspres, paczka. Najgorętszy okres to grudzień" - dodała Poczta.

Jak przypomniano w komunikacie, całodobowe centrum monitoringu Poczty Polskiej koordynuje pracę logistyki pocztowej tak, aby przesyłki docierały do klientów na czas. Od początku grudnia paczki są doręczane w dużych miastach także w soboty. Poczta Polska wyposażyła też wszystkich swoich kurierów w terminale płatnicze. Poczta jako jedyna firma na polskim rynku nie wprowadziła żadnych ograniczeń odnośnie nadawcy przesyłki przy tego typu płatnościach. Te same zasady dotyczą zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych.

Jak mówił, cytowany w komunikacie, dyrektor zarządzający Pionem Operacji Logistycznych Jerzy Garycki, w okresie przedświątecznym zwiększono zatrudnienie w logistyce. "Mamy dodatkowych pracowników sezonowych w sortowniach, a także dodatkowych kierowców i kurierów" – podkreślił. Dodał, że spółka dołoży wszelkich starań, by dostarczyć wszystkie przesyłki na czas. "Kurierzy będą pracowali nawet w sobotę przed Wigilią, aby każdy nasz klient znalazł pod choinką swój prezent" - zaznaczył.

Reklama

Jak przypomniano w komunikacie, przesyłki Poczty Polskiej można odebrać nie tylko w placówkach pocztowych, ale również na stacjach paliw PKN Orlen, w kioskach RUCH-u dzięki największej w Polsce sieć click&collect. W warszawie taka usługa dostępna jest także w sklepach Żabka i Freshmarket. "Nasi klienci mogą odebrać przesyłkę w wybranym przez siebie punkcie usługowym w dogodnej porze, w jednej z blisko 7 tysięcy lokalizacji" - podkreśliła rzecznik Poczty Polskiej Justyna Siwek. (PAP)

autor: Katarzytna Fiuk

edytor: Anna Mackiewicz