Prezydent miasta Piotr Krzystek udzielił w środę pełnomocnictwa Stowarzyszeniu Szczecińskiego Obszaru Metropolitarnego na budowę 26 węzłów przesiadkowych w ramach Szczecińskiej Kolei Metropolitarnej. Stowarzyszenie jest liderem projektu budowy.

„Każdy z węzłów będzie połączeniem przystanku kolejowego, modernizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA, z budowanym przez nas przystankiem komunikacji miejskiej oraz parkingiem rowerowym i samochodowym w modelu park&ride, bike&ride” - powiedział dyrektor Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitarnego Roman Walaszkowski. Jak dodał, „w sumie 630 miejsc parkingowych dla rowerów i 1879 dla samochodów osobowych”.

„Budujemy spójny system transportu publicznego w metropolii szczecińskiej. Współpraca wszystkich partnerów tego przedsięwzięcia pozwoli stworzyć lepsze warunki podróżowania dla mieszkańców ponad półmilionowego obszaru metropolitalnego” - powiedział prezydent Szczecina Piotr Krzystek.

Partnerami budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitarnej są m.in. PKP Polskie Linie Kolejowe SA, Województwo Zachodniopomorskie, a także gminy: Szczecin, Police, Gryfino, Goleniów, Kobylanka, Stargard oraz miasto Stargard.

Reklama

Krzystek oznajmił, że Szczecińska Kolei Metropolitarna „to największy i najbardziej kompleksowy z projektów złożonych przez polskie metropolie”. „Do 2022 r. powstanie zmodernizowana sieć kolejowa wraz z nowoczesnymi węzłami przesiadkowymi w poszczególnych miejscowościach” - zapewnił prezydent miasta.

W sumie w ramach przedsięwzięcia zostanie stworzonych 40 węzłów przesiadkowych.

„Wartość przedsięwzięcia, obejmującego modernizację linii kolejowych oraz przebudowę i budowę węzłów przesiadkowych, wynosi 740 mln zł, z czego 85 proc., czyli 512 mln zł będzie pochodzić z dofinansowania unijnego. Resztę pokryją proporcjonalnie partnerzy projektu” - czytamy w komunikacie wysłanym przez szczeciński magistrat.(PAP)

autor: Marta Zabłocka

edytor: Marek Michałowski