Według szacunków "Rzeczpospolitej" tegoroczny sezon świąteczny zapowiada się rekordowo. Jak wynika z badań dla Banku Millennium, na który powołuje się gazeta, Polacy wydadzą ponad 9 proc. więcej niż rok temu, łącznie około 22 mln zł.

Z raportu KPMG wynika z kolei, że niemal 90 proc. klientów bierze udział w posezonowych wyprzedażach. A niemal co drugi zwleka z zakupami do czasu startu promocji lub wyprzedaży - podaje gazeta.

"Bez względu na ostateczne miejsce zakupu 40 proc. odwiedza wcześniej strony internetowe sprzedawców" - mówi "Rz" Jan Karasek, partner w dziale usług doradczych w KPMG w Polsce.

Według "Rz" wpływ internetu widać też w kanale tradycyjnym. Gazeta pisze też, że klienci w dużych miastach, gdzie działają największe galerie doceniają inne, wygodniejsze formy robienia zakupów np. internecie. Z kolei w mniejszych miastach czy w centrach, z zasięgiem zawężonym do dzielnicy czy osiedla przyzwyczajenia związane z zakupami w tradycyjnych sklepach są nadal silne - dodaje "Rz".

Reklama

>>> Polecamy: Konsumpcjonizm nie odpuszcza. Kupujemy coraz więcej rzeczy, których nie potrzebujemy