Dziś polska kolej to jeden wielki plac budowy. Dzięki kontraktowi podpisywanemu w Łodzi na kwotę prawie 1,6 mld zł, możemy powiedzieć, że dziś mamy 27 mld zł w realizowanych inwestycjach - powiedział w czwartek minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Szef resortu wziął w czwartek udział w podpisaniu umowy na budowę w Łodzi tunelu średnicowego łączącego dworzec Łódź Fabryczna ze stacjami Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec. Inwestycja, warta prawie 1,6 mld zł brutto, ma być gotowa na początku 2022 roku.

Jak mówił Adamczyk, celem rządu jest kolej bezpieczna, komfortowa, punktualna, a przy tym nowoczesna. Według niego inwestycja w Łodzi przyczyni się do tego. Zwrócił uwagę, że do niedawna dominowała teza, iż część szlaków kolejowych należy zlikwidować, przebudować np. na ścieżki rowerowe albo przeznaczyć na inne cele.

"Dziś rząd PiS dąży do tego, aby komunikacja kolejowa była nie tyle alternatywą, ale jednym z podstawowych elementów +tego rusztu komunikacyjnego państwa+" - mówił.

Według obecnego na podpisaniu umowy wicepremiera, ministra kultury i dziedzictwa narodowego Piotra Glińskiego, to ważny dzień nie tylko dla Łodzi, ale i dla Polski. Jest przekonany, że budowa tunelu jest strategiczna nie tylko dla Łodzi, a także dla Polski. "To jest kwestia poprawienia komunikacji ogólnopolskiej" - powiedział. Zwrócił uwagę, że inwestycja będzie realizowana przez firmy polskie.

Reklama

Budowę tunelu średnicowego zrealizuje konsorcjum firm Energopol Szczecin i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego.

Jacek Walczak, Agnieszka Grzelak-Michałowska

>>> Polecamy: Ponad 279 mln pasażerów na kolei od stycznia do listopada