Akcji "Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny" jest organizowana przez Polską Organizację Turystyczną we współpracy z Ministerstwem Sportu i Turystyki po raz czwarty.

Jak podkreślono w komunikacie, POT "zaprasza hotelarzy, restauratorów, przedsiębiorców turystycznych, organizacje i inne podmioty związane z obsługą ruchu turystycznego do udziału w czwartej edycji +Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny+". Zgłoszenia można wysyłać za pomocą formularza znajdującego się na stronie www.polskazobaczwiecej.pl. Tam też znajdują się szczegółowe informacje o akcji i możliwościach udziału w niej.

Rejestracja partnerów branżowych zakończy się 13 lutego br., a sprzedaż ofert ruszy 21 lutego. Finał akcji zaplanowano od 9 do 11 marca.

Akcja ma na celu prezentację ogólnopolskiej oferty turystycznej i zachęcenie Polaków do korzystania z atrakcji i usług turystycznych na terenie całego kraju, również poza głównymi okresami urlopowymi. "Takie działanie wpływa na pobudzanie krajowego ruchu turystycznego i zwraca uwagę Polaków na możliwość spędzania wolnego czasu w Polsce. Akcja ma również pozytywny wpływ na wzrost znaczenia turystyki jako dziedziny polskiej gospodarki" - czytamy w informacji prasowej.

Reklama

Jak wskazał, cytowany w komunikacie, minister sportu i turystyki Witold Bańka akcja "cieszy się ogromnym, stale rosnącym zainteresowaniem wśród turystów". "Za nami już trzy edycje, które za każdym razem pokazują nam, że Polacy chętnie korzystają z możliwości odkrywania piękna swojego kraju" - dodał szef MSiT.

Głównymi beneficjentami akcji są polscy turyści, którzy mogą zaplanować wypoczynek w Polsce w korzystnej cenie. Beneficjentem jest także branża turystyczna, która może liczyć na wpływy finansowe, ale też zyskuje możliwość wspólnej promocji w tzw. sezonie niskim. Akcja ma także spopularyzować wypoczynek w na terenie Polski w okresie wiosennym i jesiennym.

Ostatnia, jesienna edycji "Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny" odbyła się od 6 do 8 października 2017 r. Przyciągnęła uwagę 554 podmiotów, które zaangażowały się w kampanię i zaoferowały swoje produkty oraz usługi o 50 proc. taniej. Z akcji skorzystało ok. 110 tys. turystów, którzy dzięki promocyjnym cenom zaoszczędzili niemal 8 mln zł.

Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk, cytowany w komunikacie, ocenił, że i w tej edycji POT liczy na "wzrost liczby partnerów i przygotowanych przez nich ofert". "To dla nich szansa, by zaprezentować swoje najlepsze atuty i przekonać turystów do powrotu w innym terminie" - stwierdził.

W przeprowadzonym na zlecenie POT badaniu podczas trzeciej edycji 87 proc. respondentów wskazało, że z uczestnictwa w niej odnieśli oni "dużą korzyść", a 86 proc. zapowiedziało udział w kolejnych edycjach. Prawie 80 proc. partnerów branżowych, którzy włączyli się w kampanię poleciłoby innym podmiotom turystycznym zgłoszenie się do kolejnych edycji. Od początku akcji ( 2016 r.) skorzystało z niej 250 tys. turystów. (PAP)

autor: Katarzyna Fiuk

edytor: Anna Mackiewicz