Jak podał, w 2017 roku w ramach akcji odbyło się 17 spotkań w 14 miastach z około 2,5 tys. osób z kredytami walutowymi.

W ramach akcji obaj rzecznicy przedstawiali kredytobiorcom informacje nt. tego, jak postępować w przypadku jakichkolwiek problemów z kredytem.

"Ludzie zobaczyli, o co mogą walczyć" - wskazała z kolei rzecznik finansowa Aleksandra Wiktorow.

Dodała, że podczas spotkań wielu kredytobiorców dowiadywało się np., że pierwszym krokiem w przypadku problemów powinna być reklamacja w banku. Dopiero po złożeniu takiej reklamacji można się zwracać do Rzecznika Finansowego.

Reklama

Jak oceniła, banki nie wykazują szczególnej chęci porozumiewania się z klientami. Ale o sukcesie akcji informacyjnej świadczy też to, że w 2017 roku biuro RF odnotowało ponad 2300 wniosków dotyczących kredytów walutowych, podczas gdy w 2016 r. było ich 727 - dodała.

Adam Bodnar zapowiedział, że akcja będzie kontynuowana, a RPO i RF chcą rozszerzać współpracę z rzecznikami konsumentów.

>>> Czytaj też: To koniec ery silnego dolara? USA mogą wchodzić w czas wojen walutowych