Jak poinformował w piątek stołeczny ratusz, czas na składanie ofert w przetargu minie 30 marca br.; wtedy też mają zostać otwarte oferty. Zadaniem wykonawcy będzie zbudowanie trzech stacji metra na Targówku.

Pierwsza roboczo nazwana "Zacisze” będzie pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną. Druga stacja - "Kondratowicza" - znajdzie się przy ul. Kondratowicza, w rejonie Urzędu Dzielnicy Targówek, a trzecia stacja, czyli "Bródno" będzie przy skrzyżowaniu ulic Kondratowicza i Rembielińska.

Ponadto wykonawca wybuduje podziemną halę torów odstawczych za ostatnią stacją, trzy wentylatornie i tunele, oddzielne dla każdego kierunku jazdy. W sumie na Targówku, w kierunku Bródna powstaną ok. 4 km trasy.

W przetargu cena jest głównym, ale nie jedynym kryterium wyboru firmy. Skrócenie terminu wykonania zamówienia to 8 proc.; przedłużenie okresu rękojmi za wady robót budowlanych – 32 proc., a cena stanowi 60 proc. oceny.

Reklama

Miasto przekonuje, że budowa metra pod ul. Kondratowicza przemieni tą część Targówka. Po budowie metra ulica ma stać się miejską aleją, pozostaną dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku – będą one jednak znacznie bliżej siebie. Jak zapowiada ratusz, dzięki temu możliwe będzie wygospodarowanie przestrzeni na dodatkową zieleń uliczną, mają powstać drogi dla rowerów po obu stronach ulicy, a także szerokie chodniki. W zatokach wzdłuż jezdni znajdzie się miejsce do parkowania aut. Przebudowane zostaną wszystkie skrzyżowania, a także oświetlenie wzdłuż całej ulicy - zapowiada ratusz.

Obecnie trwają pracę nad rozbudową centralnego odcinka II linii metra o sześć stacji - to tzw. etap 3+3. Według pierwotnych planów miasta, mają być gotowe do końca 2019 r.

W kierunku Bemowa, z ronda Daszyńskiego, trzy planowane stacje to: "Płocka", umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; "Młynów", planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz właśnie "Księcia Janusza" pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Ten odcinek metra rozbuduje turecka firma Gulermak za ponad 1,1 mld zł.

Z kolei w kierunku Targówka centralny odcinek II linii metra zostanie rozbudowany o trzy stacje nazywane: "Szwedzka", pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; "Targówek" w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. Ossowskiego: "Trocka" w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Stacje wybuduje włoska firma Astaldi za ponad 1 mld zł.

>>> Czytaj też: Przewoźnicy: "Trzeba przygotować się na czarny scenariusz po Brexicie. Jesteśmy nieprzygotowani"