Jak wskazuje spółka, wprowadzona funkcjonalność daje klientom możliwość bezpośredniego skontaktowania się z kurierem doręczającym przesyłkę i uzgodnienia godziny jej przekazania. "Dzięki temu odbiorca przesyłki oszczędza czas, a kurier Poczty Polskiej wygodniej zaplanuje trasę przejazdu. W rezultacie zwiększa się skuteczność doręczeń oraz satysfakcja klientów z poziomu obsługi" - czytamy w informacji.

Pilotaż informatycznego rozwiązania odbył się jesienią ubiegłego roku na terenie Warszawy. Od lutego sms-owe powiadomienia funkcjonują już we wszystkich lokalizacjach w kraju. Przesyłki kurierskie Poczty Polskiej codziennie doręcza 3500 kurierów.

Jak wskazał, cytowany w komunikacie, kierownik Działu Rozwoju Usług KEP w Poczcie Polskiej Michał Gawryluk, "umożliwienie kontaktu klienta z kurierem pozwoli na zmniejszenie liczby sytuacji, gdy kurier próbujący dostarczyć paczkę, nie zastaje nikogo pod wskazanym adresem". "Jeśli chcemy, aby odbiorca przesyłki kurierskiej został uprzedzony o doręczeniu, pamiętajmy o podaniu jego telefonu na etykiecie adresowej przy nadawaniu paczki" - tłumaczył.

W 2017 r. Poczta Polska dostarczyła ponad 120 mln paczek i przesyłek eCommerce. Zgodnie ze strategią rozwoju firma planuje zwiększać swoje udziały w segmencie usług paczkowych i kurierskich.

W listopadzie 2017 r. wszyscy kurierzy Poczty Polskiej zostali wyposażeni w terminale płatnicze. Poczta rozwija też sieć punktów odbioru przesyłek, do których poza placówkami pocztowymi należą stacje Orlenu, kioski Ruchu oraz sklepy sieci Żabka i Freshmarket.